Careka Startet 3.Desember.2011 Link til dette innlegget Startet 3.Desember.2011 (redigert) Jeg har jo mange etter hvert. så jeg tenkte jeg kunne liste dem opp, tenker da på de nyttinge Navionics karta er jo kjekt og ha, Zinio er plassen hvor du kan kjøpe billige blader, av alle typer. så slipper du papirutgaven, Denne kan fruen også like. (PMY magasinet er billigt her 12 utgaver for 70kr, god deal) Havneguiden er jo bra INavX + kart som er et flott kartplotterprogram Day Tides, for de som seiler lenger sør og skal sjekke tidevann. Pocketgribb for de som vil se været i 1 times interval og 8 dager fram. Jeg begynner der hva bruker dere andre. Jeg har mange flere. Redigert 3.Desember.2011 av Careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Rolf Svart 3.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2011 Har lastet ned bla disse på min iPhone, noen bruker jeg mye, andre har jeg bare fordi jeg var nyskjerrig på hva det var: - Telenor Maritim radio Med diverse VHF stoff, hav og kyst vær samt nyheter fra seilas, båtliv, havna,com og VG - Redningsselskapets app Enkelt å kontakte RS, inneholder også oversikt over skøyter i nærheten - Uthavner Lister endel uthavner med navn og posisjon, velg mellom kart eller flyfotovisning - Marine Traffic Viser skipstrafikk der du er, eller for den havn du angir. - Ship Finder Samme som Marine Traffic men dårligere, i hvertfall i Kristiansands området - Nav Lights Viser lanterneføring for en rekke fartøy av ulik type, størrelse etc etc - Tidevann Viser tidspunkt og vannstand for høy- og lavvann for en rekke steder langs kysten - Maritime Calculator Viser pos, course, heading, speed, altitude!! Kan også gjøre en rekke utregninger - Anchor Alert Alarm dersom du kommer i drift - Finn.no En selvsagt app for båteieren som alltid er på jakt etter ny båt eller utstyr - Blocket Hører også med, som Finn.no men svensk - DBA Som Finn.no men dansk - eBay Kjekt å ha på tlf om du er i en budrunde Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Enzo Svart 3.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2011 Har det meste av dette men i tillegg en imrayapp som er gratis med UK kanalkart Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 3.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2011 Numbers = excel Pages = word Keynote = powerpoint Puffin, kan du bruke til og få andre internettsider til og funke bedre. Spill osv, som SOL seiling. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Bergen dørk Svart 29.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2012 (redigert) Nevner også: På sjøen HD (Gule Siders sjøkart) VG Pent no (værmelding fra både storm og yr sammenstilt) Speedometer (både for bil og båt) Kjekt også med TomTom navigasjon for bil, så kommer du deg til havnen også....he, he Redigert 29.Januar.2012 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Havfisker Svart 29.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2012 Apps jeg bruker regelmessig på sjøen er Yr (som stort sett tar mer feil enn underetegnete), NJFF (norges jeger og fiskerforbund)Ilumination (lommelykt), National geographic verdensatlas, Førstehjelp, Imrays marinenavigation Rules & Signals, Båtførerprøven testapp, og Tomtom. Jamie Olivers 20 min meals kan være grei å ha... 1881 også. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 29.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2012 Og HAVPRAT Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bergen dørk Svart 29.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2012 Hva synes dere forresten om Marine Traffic (AIS-app). Overflødiggjør kanskje AIS for oss med enkle, behov...eller? Navionics Europe er sikkert kongen, men hva savnes i iSailor som koster 1/4? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Astor Svart 29.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2012 Marine Trafic har dårlig dekning store deler av kysten. Ingen web-AIS har god dekning. I tillegg ligger de 10-15 minutter i forsinkelse. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
mhemil Svart 30.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2012 Marine Trafic har dårlig dekning store deler av kysten. Ingen web-AIS har god dekning. I tillegg ligger de 10-15 minutter i forsinkelse. Dette er ikke min erfaring. Jeg har fulgt med på marinetraffic appen nå over flere dager, og forsinkelsen på de (rute) båtene som jeg ser ut av mitt vindu på brygga er på max 30 sekunder. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 30.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2012 Da er det min båt som går for fort iht til Marine Trafic. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bergen dørk Svart 30.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2012 Grei app-oppsummering fra NRK: http://nrkbeta.no/2011/05/31/er-du-app-klar-for-bat-sommeren/ Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Frode S Svart 31.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2012 WeatherTrack er genial til å laste ned værdata i Grib format og vise dette på en lettforståelig måte. Den samme versjonen virker på både iPad og iPhone, så da er appen alltid for hånden. Jeg fulgte litt med på Berit og Dagmnar da de var på besøk, og det var overraskende hvor godt inntrykk man får av det været som er i vente. Anbefales! Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 31.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2012 (redigert) Pocket Gribb kan også brukes. ------ Den har jeg og var gratis å laste ned, Men når jeg nå søker etter den, så er den borte. ?? Men jeg har min på Padda. ---------- Fant det, nå koster det 4 pund, ingen stor kost, for det er bra. http://itunes.apple.com/gb/app/pocketgrib/id429394638?mt=8 Redigert 31.Januar.2012 av Careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
jøran123 Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 Har lastet ned en del apper (IPAD)bla Ship Finder HD, Marine Trafic ol. Når jeg fulgte Color Fantasy fra Oslo i em så "kolliderte den med Gråøya, og går over Hurumlandet. Har ikke hørt på radio at den har grunnstøtt. Er denne appen bare "tull" eller er det en innstilling jeg mangler? Marine Trafic forteller at den samme båten har stoppet ved Langåra. Jeg sitter på land, 5 mil unna, men trodde jeg hadde litt "kontroll" over båtene i Oslofjorden. Må jeg kjøpe en skikkelig AIS? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 (redigert) Ja du må kjøpe en skikkelig AIS. Husk at alle disse appene referer fra "amatører" som har laget en link langs fjorden med "lyttestasjoner" fra båtene på fjorden. Det er mange hull i denne linken. Eneste riktige alternativ er en AIS mottaker som tar direkte fra båten i sann tid via antenne. Redigert 4.Februar.2012 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Clueless Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 Best app av alt, helt gratis. FilmOn, med alle freesat kanaler fra U.K og Europa ( BBC, ITV osv) plus plus. Helt genialt. Har og en boat channel fra Canada (that's boat TV) - ikke fantastisk men men....... Kan ikke tro at FilmOn overlever, men live tv på iPad er en big deal. Sitér dette innlegget Like all the best things - I'm from Wales Link to post
Bitteliten Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 Weather4D. Grib filer værmelding. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 5.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2012 Hva gir denne utover det app med info fra yr og storm gir, Bitteliten? Jeg vet hva GRIB er, men har lite erfaring med det i praksis. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bitteliten Svart 5.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2012 Vær i detalj time for time og akkurat der du vil. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 5.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2012 Takk. Ordinær eller PRO-versjon? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bitteliten Svart 5.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2012 Weather4d hd heter den jeg har. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 7.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2012 Kjøpe båtblader eller annet lesestoff og ha de samla på padda syns jeg er flott, Zinio er appen for slikt her inne velger du " livstil" der ligger det mange båtblader, og nå kan du f.eks kjøpe 1 års ab. på SAIL for 56 kr for 12 utgaver. enkel utgave koster 42, skal du kjøpe dette i narvesen, så ligger det sikkert på 70-90 kr pr. stk. sjekk det ut, her er det mye å spare. Det er blader i alle utgaver, og slike som admiralen liker. så slipper du å ha bladene fyke rundt omkring. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Bergen dørk Svart 7.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2012 Det finnes vel ingen norske båtblader her, vil jeg tro! Hva er anbefalte gode engelskspråklige båtmagasin? Hvordan er betalingsløsningen i Zinio? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
alidal Svart 7.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2012 (redigert) Zinio båtblader Redigert 7.Februar.2012 av alidal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.