Jump to content

Transport av seilbåtbåt fra Mandal til Arendal. Hva er god pris?

flkl

Recommended Posts

er ikke helt sikker på om det er ledig kapasitet på de komunale opplagsplassene, men en telefon til Arendal Havn(90750601) så får du fort svar. Jeg tenkte om det kunne være en mulighet å stå i nærheten av noen av båtprodusentene, de har jo litt plass rundt seg.. feks Agderboat på Nidelv sitt gamle anlegg ved elva. Eller på haslatangen ved scand/joda.. Ellers er det jo en del private som tilbyr utendørs lagring. hva de har av strøm og vann vet jeg ikke. Jeg ligger i sjøen hele året. så det er ikke det jeg steller mest med.. å lete etter opplagsplass :thumbsup:

Endelig ble det Bobåt

Synes du skal melde deg inn i redningsselskapet, planlegge godt. Få med deg en kamerat en brakett påhengsmotor og ta med en lettmanøvrert skjærgårdsjepp. Dra en dag det er meldt rolig medvid og nyt naturen og den flotte båten din. Prøv å få start på motoren din hurtigst mulig, skift olje,filter og diesel og kjinn motoren. Mulig du må kjøpe en ny starter først, da håndstartinga på de gamle 2qmene er harde tunge saker. Jeg greide å få det til på 80 tallet, men idag så kremt må motoren ha blitt gammel og vanskligere å få start på.

Okei, har fått endel gode tips her som jeg tar med meg videre. Tror nok at jeg tar ut motoren, får en profesjonell til å foreta en objektiv tilstandsvurdering. På bakgrunn av dette vurderer jeg enten å bytte inn/selge den gamle motoren og kjøpe ny, eller å overhale den gamle som jeg så vil bruke. Jeg har også tenkt at denne motoren kunne fraktes til Sverige :flag_sw: for reparasjon der. Har hørt at man kan få halv pris på reparasjon der borte. Hvis jeg får fikset motoren, så setter jeg den i båten og tøffer :sailing: oppover kysten en dag i mai. Hvis dette ikke funker, da tar jeg båten langs landeveien selv om dette innebærer at noen tussinger flyr fløyten ganske så kjapt. :drink:

Hvis du kan ha båten stående der i vinter er jo det beste å la den stå. Når den settes ut er det jo billigst at alt under vannlinjen er så ferdig at den kan være ute til neste opplag. Motor tar du jo like lett ut i Mandal. Skulle det bli et problem så kan nok jeg taue deg til Kristiandsand ved fint vær så er ivertfall halve veien gjort.

Takker så mye for det ravddo. har vært inne på tanken å få den tauet,så det er greit å ha slikt kort i ermet. Tar gjerne kontakt om det blir aktuelt. Nå har jeg faktisk fått krybbe til båten i dag. Så jeg regner med å ta den opp i løpet av neste uke. Så får jeg se hvor langt jeg klarer å komme i forhold til å fikse motor. Den skal jo også settes inn i båten igjen, så det blir jo også en utfordring. Men skitt au, det ordner seg nok. Takk for gode råd. :thumbsup:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...