mtvedten Startet 4.Desember.2011 Link til dette innlegget Startet 4.Desember.2011 Er det noen som vet om det finnes en oversikt over de ulike feilkodene Yamaha motorer kan gi, og hva de betyr? (Tenker på motor-symbolet som blinker i et gitt mønster.) Min F115 blinker med koden 1-9 og skulle gjerne visst hva det betyr - NÅ. Ikke i morgen når verkstedet er åpent... Uansett hadde det vært greit å kunne finne en mer meningsfylt forklaring på disse feilkodene. Noen er jo mer alvorlige en andre. Synes det er rart at de ikke står i brukermaualen - som om det var "hemmelige" koder... Har Googlet nettet opp og ned uten å finne noe... Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 4.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2011 1 -normal 13-Incorrect trigger from crank shaft 15 Incorrect WTS 18 Incorrect TPS 19-low Battery voltage 23 Incorrect Air intake sensor 28 Incorrect Shift position switch 29 Incorrect Intake manifold pressure 31-44- not faults 33 timing correction (during cold start) 37 Intake passage air leak/incorrect Idle speed control 39 Incorrect Oil Pressure signal 44 Engine stop switch or lanyard activated 45 Incorrect shift cut switch signal 46 incorrect thermoswitch signal Rappet herfra: http://www.yamahaoutboardparts.com/forum2/yamaha-computer-fault-codes-readout-2002-f115-efi-th15867.html Google er din venn :-) mvh bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Windy37GM Svart 4.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2011 Kikk her: http://www.scribd.com/doc/46608601/Yamaha-Outboard-F115-Service-Repair-Manual Side 9-6 I forrige innlegg link er det hvordan du kan mekke ditt eget idagnoeslampegreie.. mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
mtvedten Svart 5.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2011 Takker. Er det alle kodene den kan gi? Trodde den skulle kunne rapportere om alt mulig. men det stemmer nok at spenningen var lav... En annen ting: Oljelampen blinker på lavt turtall. Den har vært inne til full diagnose på merkeverksted - uten at de finner ut hvorfor.... Har nå kjørt i to år med blinkede oljelampe - og motoren oppfører seg helt normalt. Så det kan jo ikke være noe alvorlig med oljesystemet - ellers hadde motoren havarert for lengst. Mekanikerene har allerde brukt mange timer og penger... på å ikke løse noe... Det ble bra en stund før det begynte igjen etter et par måneder. De har ringt Yamaha sentralt - som heller ikke forstår noe... Noen som har vært borti noe lignende? Oljelampen blinker på lave turtall, men slutter når den kommer opp i marsjfart, ca 3700rpm + Når man senker farten begynner den å blinke igjen... Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 5.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2011 Ingen aning, jeg bare googlet litt :-) Jeg ville ringt et annet verksted, betalt 1/2 time for å diskutere på tlf.... Gåen giver? mvh bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
haugi Svart 5.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2011 Kunne nesten høres ut som defekt giver som sagt over her. Men om du har hatt den verksted så har de vel skiftet den går jeg ut i fra? Eller.....? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.