Worry II Startet 6.Desember.2011 Link til dette innlegget Startet 6.Desember.2011 (redigert) http://sagaboats.no/nyheter/ Kommer mars april 2012. Bare å spare Lars H ! Redigert 6.Desember.2011 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2011 Hei. Sagaboats kommer ikke bare med en ny båt, nei to nye modeller kommer til våren! Saga 320 Sun Top og Saga 365. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Worry II Svart 6.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2011 Ja, måtte bare ha inn noe annet her enn Sunseekertråden. Er så lei av den ! Tar de opp igjen produkjonen av den gamle 32-foteren mon tro ? 315 var vel mere en forlenget 29, eller tar jeg feil ? Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 6.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2011 Synes Saga begynner å få litt dreis på designen nå. Skal bli artig å se innredningsløsning og motor alternativer på de nye båtene. De kommer vel kanskje på messa til våren. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2011 Her er foreløpige opplysninger fått fra Sagaboats om nye Saga 365: - Skrogfasongen er vel en kombinasjon av en halvplaner og planer (mindre kjøl). I følge skrogkonstruktør er det liten eller ingen planingsterskel på skroget. Aksel og ror installasjon vil ligne på 315 med solid flyndre til beskyttelse. Det blir to dieseltanker, en på hver side av motoren. Vanntank blir i senter av båten helt i kjølen. Så varierende tankinnhold skal ikke få noe effekt på trimmingen av båten Skroget får mindre kjøl og bredere chine. Dette er konstruert for økt stabilitet og mer fart. Midtkabinen på denne båten vil få en stor dobbel køy + 1 enkel køy, altså 1,5 mer en i 315. Forkabinen får en køy tilsvarende 415. Når det gjelder dollbord blir de brede og gode på denne modellen. 315 har 16 cm her blir de 22 cm (415 har 24cm). I tillegg blir det lang dobbel rekke som går helt bak. Sidewalk vurderte vi veldig nøye, men konkluderte med at det ville gå for mye utover plassen inne i båten. I tillegg er det tungvint å komme seg frem med kalesjen oppe. Førerstol vil bli en større og kraftigere type enn vi har hatt tidligere. Høyden fra sofa til overskap blir her betydelig høyere enn det er på 315 (som det også er på 415) et nye skroget vil ha betydelig større fartspotensiale. Beregnet fart med D6-435 er vel 30 knop, med marsjfart på ca 25 knop. (dette er foreløpige beregninger, men skal ikke være så langt borte) 365 vil ha skuffeseksjon under køyen, så her blir det ingen dører. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Haraune Svart 6.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2011 Fint høyt forskip som ser ut til å kunne takkle store bølger! 315 er 30cm for lav etter min smak. 365 går rett inn på alternativ om 8 år lista mi.... Får bare håpe de fleste velger den største motoren, og at den kommer med cummins 6B, så jeg kan kjøpe den brukt! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 6.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2011 Jeg har litt mere tro på denne båten contra 415, helt klart! Min mening om 415 er at den kanskje ble litt for stor ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2011 Tar de opp igjen produkjonen av den gamle 32-foteren mon tro ? 315 var vel mere en forlenget 29, eller tar jeg feil? Dette er nok en ny generasjon båter i forhold til Saga 32. Når det gjelder sammenligningen Saga 29 mot Saga 315/310, er det nok riktig å si at Saga 315/310 er en videreutvikling av Saga 29. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
lnjk Svart 6.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2011 Liker best linjene på 320. Springen på 365 får meg til å tenke på en gammel oppseilt engelskmann. Men 320 mangler en dryg svinerygg. Noen tegne og opplastingskyndige tegner kanskje inn en slik? Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 6.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2011 Betyr det at Saga 415 går ut av produksjon eller? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
-morten- Svart 7.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2011 Linjene på 365 var fine synes jeg! men så er jo jeg konservativ hehe.. antennemasta var lit stusselig kansje! dem fleste vil vel ha radaren lit høyere oppe. Hevet skrog kan gi mange fordeler! bare pass på så den ikke blir for drektig på låringen slik at det blir uforholdsmessig mye banking i med sjø inn på skrå Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Amfea Svart 7.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2011 Betyr det at Saga 415 går ut av produksjon eller? Har ikke hørt noe om at den går ut av modellspekteret. Men den er kanskje i et litt smalere kundespekter enn det 365 kommer til å bli. Nå venter vi spent på prisen på vidunderet Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
Haraune Svart 7.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2011 tipper det snart blir mange "billige" 315 tilsalgs Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 7.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2011 Har ikke hørt noe om at den går ut av modellspekteret. Men den er kanskje i et litt smalere kundespekter enn det 365 kommer til å bli. Nå venter vi spent på prisen på vidunderet Regner med det kommer til å koster mellom 2,5-3 millioner kr, vil eg tro. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 7.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2011 tipper det snart blir mange "billige" 315 tilsalgs Sa du at de blir billigere? da ser eg fram til å kjøpe 29 eller 315 om noen år? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
VannTro Svart 4.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2013 Jeg synes Saga har laget en skikkelig flott skute med tanke på Norsk båtliv her. Nå er jeg nok litt opptatt av fly, men om man ikke skulle behøve det så ville denne stått høyt på listen over "Drømmebåter". http://youtu.be/DhW_83u0xTc Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Worry II Svart 4.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2013 Kanskje du kan dele dine erfaringer men skuta til nå, Amfea ? Du har vel byggnr. 1 i eie, om jeg ikke husker feil ? (mener du skrev det et sted..?) Kanskje du til og med vil dele hva fakturaen ble på til slutt ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2013 (redigert) Hva med noen bilder av den nye Saga 320 Sun Top? På Sagaklubb-treffet i Holmsbu i høst fikk vi ta den nærmere i ettersyn, og jeg knipset noen bilder.Taket over salongen er forresten elektrisk drevet!Lars H. Redigert 4.Januar.2013 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.