Jump to content

Noen som har prøvd Raymarine e7 ?

hermansen

Recommended Posts

• 5 uker senere...

.... brukergrensesnittet og skjermen er ikke på samme nivå som Simrad NSS.

Kan du utdype dette litt ? Skjermen til Raymarine har større oppløsning (800x480 versus 640x480) og noe større (7" versus 6.4") og burde således vært noe bedre. Var Simrad'en bedre i sollys ?

Var det noe spesielt med brukergrensesnittet til Raymarine du ikke likte ? Eller som var tungvint ?

Kommer en WiFi modul til Simrad nå til våren slik at NSS også vil støtte visning på smarttelefoner og nettbrett (Apple og Android).

Har du noe prisoverslag på denne ?

/Øystein

Redigert av hermansen (see edit history)

Jeg har kjøpt en slik, men kun fått prøve den på kjøkkenbordet.

Etter det jeg har sett hittil overgår den mine forventninger, nå var jeg vant til en Raymarine 435i så for meg er vel spranget ganske stort.

Liker spesielt muligheten til å skreddesy skjerm oppsettet, og lagre dette under et eget ikon.

Kobling til i.phone gikk som en drøm. Alt dette uten bruk av instruksjonbok.

Knapper og innkapsling virker veldig solid.

Det følger med et Navionics kart, kartplotteren tar mikroSD og kartet kom på en SD brikke, dette synes jeg var rart helt til jeg så at det er en SDmikro adapter sak som fulgte med. Dro ut den lille SD mikrobrikken, da gikk det bedre.

Redigert av Lett match (see edit history)

Raymarine bruker en rimeligere touchskjermteknologi enn Simrad, når lar fingeren gli over e7 skjermen får en en litt ekkel følelse i fingeren. Umulig å beskrive helt hvordan det føles er, men alle jeg har snakket med som har testet den har hatt lignende kommentar. Mener å huske at E Wide også har en lignende skjermteknologi som e7.

Det kreves flere taste/skjermtrykk på e7 for de fleste oppgaver enn på NSS. Menysstemet på NSS også mer logisk oppbygd enn på e7.

Og så ser designet på e7 etter min mening ut som på en noe tilårskommen taiwansk bil gps, når den da i tillegg bare støtter dingsene til iSheep flokken så er dette helt klart ikke noe for meg.

Mjøsservice har svært god pris på NSS7 for tiden, detaljer finnes på torget på finn.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...