Jump to content

ARC oppgir ikke plasseringene lenger

Enzo

Recommended Posts

Å være med er jo en diskusjon om hva man får igjen for pengene.

man får et krav på seg til ha en del sikkerhetsutstyr man ikke nødvendigvis har når man seiler utenfor.

Man får rabatt på havneplass på las palmas og når man kommer fram, hvor mye billigere er det umulig å finne ut av.

Man får mulighet til å være med på diverse sosiale ting før start og ved ankomst.

Er det noe mer ?

Man får delta i regatta om man melder seg i racingdivisjonen

Man får en kostbar Tskjorte :rolleyes:

Redigert av Enzo (see edit history)

Synes det er helt ok. Det er jo kun racing divisjon som er regatta.

Crusing klassene er som turklasse i regatta her hjemme. Kan være loddtrekkning om plassering. I 2010 var det jo mye snakk om fusk på oppgitte motortimer. Når båter seilte opp mot 200nm i vindstilla uten å ha brukt motor..

Har man seilt fra Norge til Las Palmas uten å ha det sikkerhetsmessige og det tekniske på stell er det jo ok å få folk ombord til å få rettet opp dette. På den andre siden kan man jo få en riggsjekk uten å være med i ARC.

Hvor mange har folk til å sjekke båten før de seiler fra karibien til Horta?

Med barn ombord kan det være ok å melde seg på ARC. Her får de treffe andre barn. Bånd blr opprettet. Tror de norske barnene koste seg i Las Palmas.

Det var ok å være med i arc men ville nok ikke gjort det igjen.

Redigert av fokk (see edit history)

Mitt inntrykk er at de som seiler med barn synes det er tipp topp og sier de hadde blitt med ARC neste gang også om de skulle seile med barn, mens fra folk som seiler uten barn så har jeg hørt fler som sier det var greit men de seiler utenom neste gang.

Blir vi å ta veien over der så er planen å seile utenom.

Mitt argument for det er at det koster 10000.- å være med, man må starte på et gitt tidspunkt uansett forberedelser/vær og det kreves sikkerhetskurs jeg ikke har og ikke kan ta så da blir det ikke aktuelt. Av sikkerhetsutstyr så har vi uansett det vi mener skal holde til en sånn tur så akkurat det gjør ikke noe til og fra. Riggsjekk det tar vi selv så det koster ingenting.

Redigert av Enzo (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...