Jump to content

Noen med erfaring m TRT motorservice Grimstad


sofa

Recommended Posts

  • 3 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Hei

Nå har jeg handlet 2 stk aq151 motorer fra trt motorservise OG jeg er ikke ubetiget fornøyd, det var mangler ved motorene som lett hadde kunet vert ungått..

Begge motorene manglet hovedsikringer , og begge motorene manglet tappekranen til eksosmanifoilen,

ene motoren manglet det festet som strømpen til gassvaier skal festes til, bolten som skal holde fordeler fast manglet på den ene motoren og den andre var løs.Så tenningen er neppe justert ferdig,motorene har nokk vert startet for det er sot på pluggene.

Jeg fikk motorene i uke 13. og ikke pokker om de har sent de manglene delene oppover :headbang:

Jeg har purret og mast i telefon og via mail , får en del unskyldninger men delene kommer ikke.

og de tar til tider ikke telefonen når jeg riner :thumbsdown: Og ikke har jeg fått noe dokumentasjon på hva som er gjort med motorene. lite proft.

Link to post

Hei

Til selqueen vil jeg si at det å handle lokalt ikke er det enkleste bestandig.Her oppe er det ingen som driver med disse gamle motorene, å kjøpe noe som restureringsprosjekt er ikke aktuelt for meg , ikke har jeg kunnskapen eller verkstedplass. I forskjellige situasjoner har jeg sett nokk av tillfeler der ambisjonene ikke sto i forhold til kunnskapen og den fella hadde ikke jeg lyst til å gå i

Jeg undersøkte diverse priser på deler før jeg kjøpte motorene og fant ut at det ikke var vert risikoen med å gå på en smell.

I tillfellet TRT. så synes jeg at konseptet med å ta inn gamle motorer for restaurering er ganske så genialt,

Mange med gamle båter får muligheten til en bra motor uten å havne på fattighuset.

Men jeg synes absolutt at TRT har en vei å gå når det gjelder logistikk og oppfølging ( informasjon ),

Jeg er ganske så spent på hva slags dokumentasjon jeg får til slutt ( om noen )

At mine motorer manglet slike deler må vell kunne kalles ren slendrian.

Link to post

Etter at jeg sa at hvis ikke min motor snart blir levert i avtalt tilstand - dvs at den fungerer - så jeg ingen utvei enn å gjøre en formell reklamasjon og deretter advokat hvis det ikke førte frem. Da skulle han "besøke" meg.

Ferdig med TRT!!!

Ingen ting fungerer og må bruke en lokal mekaniker for å ferdigstille jobben jeg betalte Trt for.

 

Link to post

Feil:

Pluss og minus fra startbatteri skrudd sammen på blokka!?!!! Måtte skjøte kabel for å den frem til starteren.

Bensinslangen var ikke skrudd fast, løs klemme.

Nippel fra vannutskiller var knekt og halve bensintanken lå i bunnen av båten.

Maling flasset av i bunnen av båten pga bensin

Feil tenningsrekkefølge

Feil propell, båten bakket istedet for å gå fremover !!!

Feil tomgangshastighet 1600 og ikke 900

Feil dimensjon på propell, båten bikket såvidt 5knop med 3000 rpm, skal gå 25knop

Stiften var smeltet

Bakhaker på drevet var slipt og drevet spratt opp ved bakking!!!

Osv osv...

 

Har hatt den i to uker og fortsatt fungerer den ikke.

 

Link to post

Hei

Ja jeg må i retferdighetens navn få si når jeg ringer og klager på ting så er det ikke måte på go-ord og beklagelse, men det går så sørgelig sakte vidre,mine mangler er jo bare bagateller så lagt.Man må jo nesten ha alle brikker på plass før puslespillet er ferdig.Når jeg får startet motorene er det jo lettere å være bastant .

Link to post

Hei

Ting tar tid, ja men i mitt tilfelle så er jeg sikker på at 15 min ekstra kontroll av jobben per motor så hadde jeg vært sjøsatt for 4 uker siden. :headbang: Det er ikke mye tids og kostnadsbesparelse med å levere mangelfult for så å drive på med ettersendelser og svare på sure telefoner. OG fonøyde kunder er den beste reklamen.

Link to post

Dette var for Jæ....... desverre så finns det mange slike bakgårdssjapper... Veldig synd for deg selqueen som ønsket deg ny motor i båten og vurderte flett ny fra Framnæs Maritime men ikke tok sjangsen pga krav om forskudd (Framnæs er kjent for og være en særdeles stabil og kjent leverandør med bla annet service og rep på de fleste skøytene til reddnings selskapet) .. ikke for og være negativ men når arbeidet ellers er såpass under mål må du nok forvente at denne motoren er mer overmalt enn overhalt.. altså stort sett brukenes som moring.. Jeg hadde krevd total omlevering med FULL dokumentasjon..

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post

Jeg tar gjerne i mot konstruktive forslag på hva jeg burde gjøre? Jeg er skikkelig fortvilet - har ingen god følelse vedr motor eller arbeid.

Ønsker ikke å ha TRT i nærheten av båten min.

I dag er det en kar fra Båt og Motorservice Horten og kikker på motoren min. Krysser fingre for at det ikke er mer tull nå og at den maler som en liten tiger grrrr.... :pray:

Link to post
  • 3 måneder senere...

Hei

Siste nytt fra TRT motorservise:

Den ene motoren nektet plent å starte den andre gikk ikke pent, Etter noen telefoner fram og tilbake etter ferien og litt feilsøking med trt på telefonen, så sa de at det beste var å komme oppover med en ny motor og justere den andre, dette var for 14 dager siden .MEN så skjedde det noe .de ringte og sa VI ER PÅ TUR,

Klokka 16 i dag var de på tunet mitt med 1stk ny motor, De justerte den ene motoren mens vi ventet på kranbil , klokka 19-30 dro de sørover igjen og da føler jeg at jeg tross alt er tatt på alvor som kunde, selv om det har tatt veeldig lang tid

Folka var veldig trivelige og profosjonelle og jeg er litt spent på va som egentlig feilte den motoren som nekta å samarbeide.

Link to post

Hmmmm, da var løy han jo kanskje ikke, da han ringte meg den 12/9, og sa han var ca. 1,5 time fra meg. Han skulle kome og hente et drev og "banke livskiten av meg".

Dette skjedde jo ikke da :-)

 

For de som ikke er oppdatert på min sak:

Jeg kjøpte et "overhalt" 290dp-drev fra dem. Dette var så dårlig, at jeg sendte det umiddelbart i retur, og han lovet at de skulle se på det straks det kom inn.

Det tok 1,5 mnd. før de så på det, og når det kom i retur var det fremdeles ikke i orden, men etter avtale med dem, skulle jeg sette det på, og håpe det holdt til jeg fikk båten hjem (hadde demontert det gamle drevet i Brønnøysund, ca. 1 times båtur hjemmefra). Så skulle jeg ta opp båten og demontere det igjen, for ny retur.

Men det holdt bare i ca. 5 min., på ca 1200 rpm., før drevet låste seg så motoren tverstoppet.

Nå sendte han for tredje gang et "overhalt" drev (retur av det forrige skulle vi ordne senere). Dette drevet var heller ikke bra. Bl.a. lakk det olje inn fra simmeringen inn mot drivknuten. Men nå gadd jeg ikke prøve flere drev fra dem, og hadde hatt relativt store ekstrautgifter pga. alle problemene (leie av opplagshenger, traktor, berging etter bråstoppen osv. osv.), så jeg sendte mail til dem, der jeg la frem 4 alternative løsninger på saken vår, og sa det forrige drevet ble her i "pant" til vi hadde en ok løsning, eller jeg fikk en økonomisk kompensasjon. Intet svar. Sendte en "etterlysning" av svar til en annen av deres e-post adresser, i tilfelle den første var tatt ut av bruk. Ikke noe svar her heller.

Men drevet ble montert, og båten kjørt hjem.

Men gleden var kortvarig. Andre gangen jeg prøvde båten, begynte drevet å vippe opp, når jeg satte i revers. Det viste seg da at det manglet en bolt, og 2 fjærer på reverssperren. Dette flyttet jeg nå over fra det andre drevet. På de neste turene ble den bare værre og værre å få i gear forover, og nå er det nesten ikke mulig i det hele tatt. Båten er på ny tatt på land for drev-reparasjon.

 

Tilbake til hans oppringning i forrige uke:

Han lurte når jeg skulle sende det andre drevet. Jeg henviste til mailene jeg hadde sendt, men han avfeide dette, og krevde at drevet SKULLE tilbake. Han fortalte at han var 1-1,5 time unna nå, og at da skulle han komme innom og hentet det.

Da kom han også med følgende uttalelse: Han skulle banke livskiten av meg!

Oi, da ble jeg virkelig redd ;-)

 

Nei, advarsel til alle: STYR UNNA TRT.

Det blir bare trøbbel, ødelagt båtsesong (jeg har kanskje fått brukt båten 8-10 timer i år, før jeg måtte ta den opp igjen), og ekstra utgifter.

Link to post

hei

Å true noen med juling vil neppe gi en god stemning og et hjertelig samarbeid.

Jeg kjenner jo ikke til tonen i korospendansen mellom monaco 27 fly og trt så der skal jeg ikke si noe,Men det er for jævlig å køpe et produkt som

ikke holder mål og når erstatningen er like dårlg.

Det som feilet motoren som jeg fikk retunert var vist bare at registret var montert 180 grader feil.Trt har fått ny mekanikker siden i sommer,

får håpe at kvaliteten på varene øker.Jeg for min del må si meg fornøyd med oppfølgningen ETTER sommerferien ,de har svart på alle henvendelser

på en meget god måte og de tok en kjøretur på ca 22 timer for å bytte motoren min, Men årets båtsesong gikk i dass :cryin:

Men så har været vert serdeles dårli så alt i alt så går det bra. :saint:

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...