Jump to content

Noen med erfaring m TRT motorservice Grimstad

sofa

Recommended Posts

• 4 måneder senere...

Hei

Vi kan alle drite på draget men det er de færreste som gjør det flere ganger i samme settingen.

Før jul fikk jeg en regning fra trt der de krevde betaling for reparasjon av motoren de hentet hos meg + betaling for reisen tur-retur. De hevdet at det var min egen feil at det var feil med motoren og at speider stanget på den andre forgasseren var bøyd slik at den ikke kunne justeres skikkelig. Du snakker om å rette baker for smed.

Jeg tok kontakt med forbrukerrådet for gode råd, sente så et rekommandert brev der jeg forklarte hvorfor jeg avviste

Kravet deres. Brevet er ennå ikke hentet, så jeg får det vel i retur. Jeg begynner nå å miste tålmodigheten med trt.

Maken til tull.

• 4 måneder senere...

Om noen skulle lure så er det ikke bare motorer de ikke klarer å levere i skikig stand, jeg tok kontakt med dem får å høre om dem hadde et deksel til min motor, fikk raskt svar at det hadde dem og at jeg bare skulle sende dem en mail med adresse min så kunne dem sende dette, sendte så et svar der jeg ga dem adressen min og ba dem sende et bilde av delen så jeg kunne se at dette var et som var helt og fint og ikke noe som var skadet eller tæret i stykker. fikk aldri noe svar fra dem purret på de mangen ganger og når jeg sendt mail om at jeg ikke var interesert og ba dem droppe hele handelen så fikk jeg svar om at de hadde sendt dette får lenge sidne.

sendte så et svar om at jeg ba om bilde av det før dem skulle sende dette men noe mail med bilde kom ikke, men etter en liten stund så kom det en pakke i posten fra dem som da var sendt 2 dager tidligere fra dem, var veldig usikker på om jeg skulle betale oppkrave og hente ut pakken får se hva jeg hadde fått, siden jeg allerede hadde blir lit skptisk på hele

TRT.

men får å få motoren i gang tenkte jeg hadde lite valg, og betalte ut pakkne, det jeg fikk var riktig nokk det jeg skulle ha men tilstanden til dette var like ille som det jeg hadde men dette var lappet sammen og lakert over.

sendet så ny epost og ville sende dette i retur men fikk deretter aldri noe svar, ringte dem men de vil ikke snakke så da er jakten på nytt deksel i gang igjen og båten ligger fortsatt på land.

Jeg handler ALDRI mere fra TRT uten å få se hva jeg kjøøper først. en hel motor hadde jeg aldri tørt å ta sjansen på fra TRT.

Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC

Etter å ha lest flere innlegg vedr TRT burde man nesten vurdet å politianmeldt de for opplagt svindel.

Makan til humbug skal man lete lenge etter. Lurer hva de i Grimstad sier eller erfarer med denne lokale S. Vindel?

Hebbelille, trist lesing.

Jeg gikk til sak mot TRT og fikk en del penger igjen. Mulig for andre å gjøre det samme.

referer til noen som pratet om dokumentasjon her. i mine øyne så er det ikke værre enn at mekaniker tar bilder etterhvert som motor blir demontert gammel del ut.. ny del inn.. gjerne bilde av begge delene vedsiden av hverandre kanskje det er mulig og se at den ene delen er hel mens den andre feks har en rift et eller annet sted. så kvitering på deler som er byttet pluss kanskje noen bilder så har du hvertfall en ganske god pekepinne på at det faktisk er gjort noe.

jeg var å så på en polar 770 som hadde "overhalt motor" heldigvis sto båten hos de som hadde overhalt motoren så jeg spurte hva som var gjort med den, svaret jeg fikk var at de hadde byttet en dyse og byttet kjøleveske, mye luringer ute og går...

Hei

Jeg kan ikke skjønne annet enn at det må bli tynt i rekken av kunder hoss TRT. Internett er en sterk portal for meninger og erfaringer, og det firma som ikke tar det inn over seg vill slite ,kansje forbrukerene ennå ikke helt ut har lært (forstått) sin makt,. Jeg for min del kommer nok aldri til å handle med trt og heller ikke anbefale dem videre

Har ikke hør mere fra dem om kravet om motoren , men de har 3 år på seg på å holde kravet varmt slik jeg har forstått det.

Sofa, sist jeg mailet med de fikk jeg svar fra TRT's advokat om at advokaten (!) kom til å fakturere meg for kundebehandling og reklamasjoner.

Jeg svarte at "dette er helt ok, men jeg kommer ikke til å betale da du ikke er engasjert av meg og det er fortsatt gratis å reklamere i Norge" :)

Skal man komme noen vei med TRT må de tas for forliksrådet eller retten. De hadde så lite penger at de matte dele det de skyldte meg i to omganger.

Jeg har sendt dem en mail, der jeg ber om full tilbakebetaling for varen og om jeg ikke får dette vil jeg bruke mailene og bilde av varen som jeg heldig vis tok bilder av når jeg fikk pakken og opnet den etter en inspeksjon så eg at der mitt feste var knekt av var det sprekker i godtse og prøv å lappe sammen med noe flytende metall. og sidne dette ikke ikke er i samsvar med den tilstanden de har beskrevet i mailen, vil jeg polti anmelde dem får svindel, og jeg gir meg ikke før jeg har ver krone på kontoen.

jeg hater å bli lurt på denne måten og jeg blir fly forbanna på slike fålk.

Sofa, sist jeg mailet med de fikk jeg svar fra TRT's advokat om at advokaten (!) kom til å fakturere meg for kundebehandling og reklamasjoner.

Jeg svarte at "dette er helt ok, men jeg kommer ikke til å betale da du ikke er engasjert av meg og det er fortsatt gratis å reklamere i Norge" :)

Skal man komme noen vei med TRT må de tas for forliksrådet eller retten. De hadde så lite penger at de matte dele det de skyldte meg i to omganger.

Ikke så rart. De hadde 3 tusen kroner på konto pr 31.12.2012

Men hvem var denne advokaten? Jeg kan nemlig ikke tenke meg at TRT har engasjert noen advokat.

Opplevde noe tilsvarende selv med et stort båtfirma i Arendal. De sa og skrev, både til meg og min advokat, at de hadde rett i forhold til en reklamasjon. Deres advokat hadde bekreftet det. Da min advokat spurte hvilken advokat de brukte, så hadde de ikke noe svar......

Alt tyder dessverre på at man bør holde LANGT seg unna TRT.

og regner med de på TRT er båt folk, men ingen av dei kan da være aktiv medlem her, får da hadde det vel komt noen innspill fra demes side, hvist dem ikke bare gir total F... i hva kundene mener om dem. dem klarer sikkert å svindel soppas at dei kan ta ut lønn til seg selv.

• 2 måneder senere...

trt er ikke mer, men blir nå bygd opp igjen med nye mekanikkere og elektrikere tror de som tør og ta sjansen senere vil få en mye bedre behandling og ikke minst et bedre produkt.. alle de andre mekanikkerene har fått sparken.. håper nå de kan få en kundekrets som vil bli fornøyd. Jobber selv en del med feilsøking av diverse på båter og blitt innleid av TRT for å fikse opp. men produktene deres er begynt å bli mye bedre og ting blir faktisk sendt avgårde for feks sliping av topper,ventiler, boring av blokker osv...

Er navnet det samme, hva heter ansvarlig driver, tellefonnummer til driver / bedrift?

Kann nok bli vanskelig å drive under det gamle navnet.

Hva slags oppfølgning kann vi som føler at vi har kjøpt ett problem regne med, jeg teker på skjulte feil og mangler, jeg for min del mistenker at varmeveksleren er lekk da ferskvannet ble byttet med saltvann. Jeg vet ikke om det er noe poeng i å bytte pakninger.

jeg prøver ikke å bygge opp noe som helst men tror at gutta der nede har liksom nådd bunnen blandt kundene som jeg har lest her, men at Rune som styrer dette kommer til å levere bedre varer fremover pga flere eiere/samarbeidspartnere som ikke vil ha dette forumet etter seg de også....

vet at de sliter en del med gamle saker,men som jeg har merket de gjør mindre feil og gjør en mye bedre jobb nå...

Jeg har feks lagd nytt elektrisk på V8ere, feilsøkt på dynamoer, instrumenter og givere osv... for meg er det jo bare en hobby og syntes det er gøy å skru men når jeg kom over dette forumet ble jeg litt overrasket hvor galt det var visst alt er sant da.. ei fjær kan jo bli en del høns etterhvert.. men jeg skjønner jo at dere er frustrerte..

sofa: ja pakningene kan du sjekke,du ser vel fort det om det lekkasje? åssen varmeveksler?? åssen motor??

Redigert av jørn-erik (see edit history)
Jeg har feks lagd nytt elektrisk på V8ere, feilsøkt på dynamoer, instrumenter og givere osv... for meg er det jo bare en hobby og syntes det er gøy å skru men når jeg kom over dette forumet ble jeg litt overrasket hvor galt det var visst alt er sant da.. ei fjær kan jo bli en del høns etterhvert.. men jeg skjønner jo at dere er frustrerte..

Så for å høyne sitt remomè så har de faktisk begynt å gjøre det de tar betalt for ???

Å til å gjøre denne jobben henvender de seg til en "hobbymekaniker" slik at de kan hente ut mer profitt ???

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

hei vanntro ja du kan vri det som du vil men jeg prøver bare å levere et bedre produkt de gangene de ringer og tenger hjelp da...

sofa det er kanskje som du sier da at det er tæret hull i veksleren, kan prøve å trykk teste den og se om det kommer luft over fra salt til ferskvannsiden visst du blender alle stussene. skulle jo nesten ha sett den først, men vil ikke blande meg opp i saker som jeg ikke har jobbet med.. visst du forstår meg..?? da får jeg hendene fulle kan man si,etter det jeg har lest her..

Redigert av jørn-erik (see edit history)

Jeg kan ikke se noen steder at selskapet er avviklet...

Nå skal jeg møte dem i Aust-Agder Tingrett i Arendal neste torsdag.

Han/de har nektet å godta Forbrukerrådet og Forbrukertvistutvalget's avgjørelse, der jeg fikk medhold, så nå har de "saksøkt" meg for å få omgjort denne avgjørelsen.

Om selskapet har opphørt, hvordan stiller det seg da i forhold til rettsaken?

Hvis jeg vinner (og det er jeg 99% sikker på), og de ikke "eksisterer" lenger, kan han da slippe unna med bare å la være å gjøre opp for seg? Hvis han støtter seg til at selskapet er "borte", faller da saksomkostningene over på meg? De må vel han ta?

Hvis han vinner, kan jeg da la være å oppfylle deres krav? Det er jo ingen å betale til?

Enig med SelQueen, den som inngår handel med et firma styrt av Rune Nyheim etter alt vi har opplevd fra den kanten, kan ikke være vel bevart.

Jeg vurderer å kreve at han fradømmes retten til å drive forretning, om (når) jeg vinner rettsaken.

Dersom noen har anledning, og lyst til å stille som vitner for å bekrefte det dårlige arbeidet til TRT, blir jeg meget glad for all støtte jeg kan få.

Deres saker har selvsagt ingenting med min å gjøre, men kan hjelpe på troverdigheten i min historie kontra TRT's versjon.

Saken skal opp torsdag 29/8 kl. 9.00

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...