Jump to content

D3-160, stopp og feilkode "engine electric fault" ved høyt turtall

ultrapower

Recommended Posts

Jeg hadde akkurat denne feilen på min forrige båt med D3 tidligere i sommer. Da var årsaken tett kjølesystem. Feilkoden kom p.g.a høy temperatur på oljekjøleren. Dette skjedde selv om kjølevannstemperaturen ikke var mye for høy. Om kjølevannstemperaturen nærmer seg 95 grader når du gir på litt så har du nok for dårlig sirkulasjon.

"Enginge electric fault" er en generell feilmelding på tidlige D3 motorer som kan trigges av mange ulike årsaker, et verksted med diagnoseverktøy kan lese ut eksakt feilkode. Mener at senere modeller av D3 har mer utfyllende informasjon på displayet enn de tidlige variantene som bare gir denne ganske misvisende "Engine electric fault" meldingen.

Når jeg fikk denne koden på min så gikk motoren etterhvert i beskyttelsesmodus og gikk kun på redusert turtall. Etter rens av varmeveksler forsvant feilen.

Helge O

• 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...