ultrapower Startet 8.Desember.2011 Link til dette innlegget Startet 8.Desember.2011 Har en Volvo Penta D3-160 som stopper når jeg drar den opp til hvis turtall. Det kommer opp en feilmelding der det står "enginge electric fault - service soon." Noen som har peil på hva detta kan være?? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 8.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2011 Du kan begynne med å sjekke elektriske tilkoblinger på motoren, Batterikabel på starter, jording, nødstopp, osv. Sitér dette innlegget Link to post
HelgeO Svart 9.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2011 Jeg hadde akkurat denne feilen på min forrige båt med D3 tidligere i sommer. Da var årsaken tett kjølesystem. Feilkoden kom p.g.a høy temperatur på oljekjøleren. Dette skjedde selv om kjølevannstemperaturen ikke var mye for høy. Om kjølevannstemperaturen nærmer seg 95 grader når du gir på litt så har du nok for dårlig sirkulasjon. "Enginge electric fault" er en generell feilmelding på tidlige D3 motorer som kan trigges av mange ulike årsaker, et verksted med diagnoseverktøy kan lese ut eksakt feilkode. Mener at senere modeller av D3 har mer utfyllende informasjon på displayet enn de tidlige variantene som bare gir denne ganske misvisende "Engine electric fault" meldingen. Når jeg fikk denne koden på min så gikk motoren etterhvert i beskyttelsesmodus og gikk kun på redusert turtall. Etter rens av varmeveksler forsvant feilen. Sitér dette innlegget Helge O Link to post
ultrapower Svart 23.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2012 Feilen viste seg å være en liten oljelekkasje, men takker for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.