Olden Startet 11.Desember.2011 Del på Facebook Startet 11.Desember.2011 Hei.. har en Nord West 900 m Yanmar 6lya-stp 340hk som jeg skal selge..båten er strøken og fra 1985, motor er betydelig nyere og gangtid på ca 450timer.. fulgt med litt på finn.no siste tiden for å se hva tilsvarende båter ligger på. Synes mange av de er priset relativt høyt og ikke blir solgt. Noen som har en formening om hva man kan forvente å få for en slik båt i dagens marked..? kunne tenkt meg en pekepinn før jeg lager til annonse. båten er godt utstyrt m baugprop, varme, plotter, vinsj osv. håper på noen har erfaring/solgt tilsvarende båt. Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 11.Desember.2011 Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 Bilder sier mer enn 1000 ord. Sitér dette innlegget Link to post
Olden Svart 11.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 prøver å sette inn et par bilder.. den har ny større badeplattform med stuerom osv.. Sitér dette innlegget Link to post
jøran123 Svart 11.Desember.2011 Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 Jeg kikket på mange NW 900 i fjor. Av forskjellige årsaker ble det til at vi kjøpte båt i en rimeligere prisklasse. Min erfaring er at denne båttypen varierer mye i pris,(450-750 lapper) mye pga motorstørrelse/alder. De er å få med motor fra 150-370 hk. Mange har både motor og utstyr fra 80 tallet, og legger seg i pris på +- 650 lapper. De blir som regel liggende usolgt. Båt og utstyr fra 85 begynner å bli gammelt. Det at du har en glimrende (min oppfatning) motor i din båt burde gjøre den mere lettsolgt. Uten å ha sett din båt, vurdering av annet utstyr osv, kan jeg tenke meg at "riktig" pris ligger en plass rundt 600 som startpris. Dette blir bare ren tipping basert på mine erfaringer. Årstiden nå er vel ikke helt optimal når det gjelder å selge båt, folk er mere opptatt av gavekjøp og sprø ribbesvor....... Sitér dette innlegget Link to post
Olden Svart 11.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 He he.. takker for tipset.. tror nok jeg venter til svoren er blitt sprø og juleribben har satt seg... prøver på 550 jeg tror eg.. :) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 11.Desember.2011 Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 jeg kjøpte 34 fot 2000 model med 2 motorer til 200 mere i fjor, så jeg trur att om du vil selge den(ikke bare sette den til salgs) så må nok prisen ytterlige ned 100-150. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 11.Desember.2011 Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 Hei. Jeg har lett etter disse båtene lenge. Med tanke om å få kjøpt en. :-) dog har det vært vanskelig å selge min egen båt først. Det jeg har sett det sidte året når det gjelder priser på Nord West 900,er at de som blir solgt er strøkne båter til rimelige priser. Vet om en som kan samnenliknes med din. den ligger til salgs for 480k. Må jo sies da at jeg ikke har sett hverken din, eller den andre båten. :-) har lagret nesten 30 av disse båtene på finn. Er ikke mange som ble solgt nå,desverre. Bytte er kanskje det beste alternativet. Lykke til. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
jøran123 Svart 11.Desember.2011 Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 som jeg sa: startpris på ca 600.(590) Forventet prutning ca 10%. Da snakker vi om en realistisk pris på ca 535000, da er du nok nær en realistisk pris. Legg den ut i februar. (da er ribba glemt :-) Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
jøran123 Svart 11.Desember.2011 Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 som jeg sa: startpris på ca 600.(590) Forventet prutning ca 10%. Da snakker vi om en realistisk pris på ca 535000, da er du nok nær en realistisk pris. Legg den ut i februar. (da er ribba glemt :-) Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 11.Desember.2011 Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 jeg kjøpte 34 fot 2000 model med 2 motorer til 200 mere i fjor, så jeg trur att om du vil selge den(ikke bare sette den til salgs) så må nok prisen ytterlige ned 100-150. Gjorde ett godt kjøp du da Cathrine Olden, virker på meg som du har ett realistisk syn, og da får du helt sikkert til ett salg. Pris man får vil man jo alltid oppfatte som at kunne ha vært bedre, men slik er vel vår natur. Skal du ha ny båt, husk at du har rikelig med prutningsmonn der også, så det er differansen som legges i mellom som vil være interresant. (Slik oppfatter hvertfall jeg markedet for tiden) Sitér dette innlegget Link to post
ingebjørg Svart 11.Desember.2011 Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 Hei. Kjøpte ein Nord West 900 FB i sommar, og er storfornøgd. Det er ein 1986 modell med 220 HK Perkins. Hadde då sondert terrenget litt og gjekk for denne som låg tilsalgs på FINN. Utsalgspris låg på 545.000 kr, pruta han ned 25.000 kr. Båten hadde det meste av utstyr slik som radar ,ekkolodd,gps.autopilot ,baugpropell. Trur nok ein grei pris for din er allt under 600. Eit godt + for deg er jo motorstørrelse og timane på motor. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 11.Desember.2011 Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 Har hatt tilsvarende båt og mener at etter dagens marked er en pris 525 - 550.000 en realistisk pris.Motoren drar selsagt mye opp og er ett pluss kontra de med 220 Perkins. Lykke til! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Olden Svart 11.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 takker for mange gode inspill..båten er helt fantastisk, toppfart 28knop, går så det griner... sikter på ca 500.000 og ser hva som skjer. Sikkert lurt å vente til etter jul med annonser.. Takker alle sammen. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 11.Desember.2011 Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 Er det lov å spørre hva du jakter på av ny båt Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Olden Svart 11.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 Tenkte å gå over til seilebåt.. kjøper og selger i samme marked, så om min går litt rimeligere enn eg håpet får det gå sin gang.. Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 12.Desember.2011 Del på Facebook Svart 12.Desember.2011 495`ja kanskje Sitér dette innlegget Link to post
Kal-El Svart 12.Desember.2011 Del på Facebook Svart 12.Desember.2011 Båten så bra ut, men synes det var litt lite bilder i annonsen... Hadde jeg hatt 50cm bredere båtplass ville jeg vurdert den sterkt! Lykke til med salget! Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 12.Desember.2011 Del på Facebook Svart 12.Desember.2011 Jeg har god erfaring med å selge (og kjøpe) rundt sjøen-for-alle tider og frem til påske. Da våkner mange drømmere fra dvalen, og vil skaffe seg båt til sesongen. Har solgt to båter på rot under vinterpresenningen i mars og april med stor interesse fra markedet. Sitér dette innlegget Link to post
Loma Svart 13.Desember.2011 Del på Facebook Svart 13.Desember.2011 Har denne båten det "nye" skroget? Sitér dette innlegget Link to post
Panthera46 Svart 5.Februar.2012 Del på Facebook Svart 5.Februar.2012 Tenkte å gå over til seilebåt.. kjøper og selger i samme marked, så om min går litt rimeligere enn eg håpet får det gå sin gang.. Hei Olden - fikk du solgt båten? Til hvilken pris? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.