Gtir_man Startet 11.Desember.2011 Link til dette innlegget Startet 11.Desember.2011 Er usikker på hvilken brenner jeg har, kommer ikke til for å se. Denne står i en buss , men siden det er så mange som har disse i båtene sine så må jeg prøve her :-) På glødestiften står det: Eberspacher ULH 105 Som dere ser er spiralen brent over.... Thomas Sitér dette innlegget Link to post
baatmann Svart 11.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2011 Kanskje du kan prøve "termomarin.no" Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 11.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2011 (redigert) Hei! Glødeplugg finner du temmelig sikkert hos Termomarin. Redigert: "baatmann" slo meg med to minutter. Redigert 11.Desember.2011 av Arvid_A (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 11.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2011 www.seatronic.no har også dette, men har du problemer med tenningen og evnt røyk / oppstart så kan det være en idè og også sjekke glødegitteret Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2011 Bytt plugg og gitter samtidig Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 11.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2011 Ja bytter gitter samtidig.. HØrer pumpa tikker og alt virket greit, skrudde ut glødepåluggen og den var brent av på spiralen som går rundt den.. Sitter også en eber vann varmer i bussen, denne tente med en gang og gikk leeenge... men må nok gå lenge også for å få varmet opp alt vannet som ligger i kjølesystemet der... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2011 Kan være du har noen feilkoder som måslettes også Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 11.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2011 tror muligens det beste er å finne en forhandler i nærheten å få de til å se på det.. Jeg tror vi har en D5LC som går på en manuel bryter for 4 steg i varmen.. + 0 stilling og kaldluft ( ) Så er det digitalt krontroll/timer på den som går på kjølevannet som jeg mener er en Eber D5W.. Vi vurdere og tas ut disse hvis vi bytter buss.. Det er vel kostbart å annskaffe nytt. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2011 Bytt gitter og sil selv. Det tar ti minutter. Sila plukker du ut med pekefingeren. Om den nå starter trenger du ikke å tenke på feilmeldinger. Om du skal installere den i båten så bytt til digital styring. Da kan du lese av og slette feilkoder selv. Rep håndbok ligger på termomarin.no. Anbefales! Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 11.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2011 ok som når pluggen er skiftet ofg den starter uten tull så trenger jeg ikke tenke på feilkoder.. Varmeren(e) skal nok stå i bussen... :) Hva slags digital styring passer til denne da ? trodde den var for gammel til å ha slikt utstyr. Og skal det ikke være en termostat et sted til denne ? ligger den sammen med bryteren kanskje ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.