javel Startet 11.Desember.2011 Link til dette innlegget Startet 11.Desember.2011 hei jeg har kjøpt meg en Marna r2 delemotor med reduksjonsgir som jeg vil ha av og sette på en annen Marna som ikke har kobling jeg har tatt av alle skruene rundt med den henger forsatt i noe hva kan dette være er noe inni koblingen? her er noen bilder Sitér dette innlegget Link to post
Treskolars Svart 11.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2011 Hei Dette har jeg vært borti en gang på en Marna R1.Å løse bare red.gearet var ikke lett,men jeg skrudde av hele koblingshuset og det var enkelt.Du skriver at du skal ha det på en motor uten kobling,trodde ikke at R2 uten kobling fantes.Kanskje du mener uten red.gear.Uten red.gear yter den 8hk,med red gear 12hk.Ser du bor i Rogaland:hvor? Sitér dette innlegget Link to post
javel Svart 11.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2011 hei jeg skal ha hele koblingen på en annen motor som ikke har kobling jeg bor i stavanger Sitér dette innlegget Link to post
Treskolars Svart 11.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2011 Ok.Rygja kystlag har sikkert eksperter om du trenger hjelp. Mener de holder til på en holme,men det vet du sikkert. Og så har vi jo Marna motor i Mandal som pleier å hjelpe Sitér dette innlegget Link to post
javel Svart 11.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2011 men har du noen formening på hva den kan henge i? på den andre marnaen jeg har var det vribart uten red.gir der var det bare og dra den rett av Sitér dette innlegget Link to post
Treskolars Svart 11.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2011 sorry,men jeg har ikke noe godt svar på det Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 11.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2011 Tar du en prat med Torstein på Engøyholmen vil du sannsynligvis få hjelp. Han er en guru på eldre båtmotorer, det er mange som har fått god hjelp derfra (ja, han er med i Rygja kystlag også, men er ansatt som motormekaniker/båtbygger på holmen). Sitér dette innlegget Link to post
Treskolars Svart 16.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2011 Hei Hvordan har det gått med deg,har du fått noe hjelp? Sitér dette innlegget Link to post
javel Svart 17.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2011 nei har ikke fått noe hjelp men har sendt mail til Engøyholmen viss jeg ikke får svar får jeg overhale den motoren som den står på Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 17.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2011 Ring heller (51548466), de er ikke så glade i elektroniske nyvinninger på holmen Sitér dette innlegget Link to post
Treskolars Svart 18.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2011 Forstår ikke hvorfor du ikke får trukket koblingen av motoren,problemet mitt var skruene i forkant av koblingshuset som var så rusta. Etter å ha løst de satte jeg motoren med bunnpanna på et par planker og trakk koblinga og red gear rett av. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.