erund Startet 11.Desember.2011 Link til dette innlegget Startet 11.Desember.2011 Ble overrasket da jeg kikket nede i motorrommet og oppdaget et hull som er uten plugg eller en annen som skulle vært der. Eller skal den være slik? Kjenner dere til? Se "rustfarge" i en plugg nede høyre for oljefilter. Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
Fjellbonden Svart 11.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2011 Tror det er vanlig for mange motorer å ha ledige skruehull som brukes ved andre installasjoner. Dette ser for meg ut til å være et slikt. Sitér dette innlegget Link to post
Sayana Svart 11.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2011 Står det ikke en frostplugg der inne da? Hullet er ca en centimeter dypt? Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 12.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2011 Jeg er enig med Fjellbonden, ikke uvanlig med skruehull som ikke er i bruk. Frostplugger pleier og være "store" 3-5cm i diameter. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
Toroa Svart 12.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2011 Det er en "støpeteknisk" detalj. Det er for langt ned på blokken til at det er vannkanaler bak den. Av de bildene jeg kan se på nett så er det bare et hull, uten gjenger, så da er det vel noe han som la opp støpeformen trengte for å få flyt i støpen. Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
Toroa Svart 12.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2011 Eksempelbilde; Bilde av MD31 Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
hegra Svart 12.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2011 Her er også ett eksempel : nogva Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.