Jump to content

Utleie av krybbe / transportkrybbe?

Kaspar

Recommended Posts

Jeg skal frakte båten min (en 26 fots trebåt på 4.000 kg) fra Bergen til Kristiansand. Benytter NOR-LINES til oppdraget, ettersom de har kommet med et bra tilbud og har avreiser fra Bergen på søndager (det passer bra ettersom jeg har flyttet ned på sørlandet, mens båten fortsatt befinner seg i Bergen). NOR-LINES krever imidlertid at jeg stiller med egen krybbe, og det jeg lurer på om er om det går an å få leid en slik? Er det noen som har en liggende, en båtforening eller lignende, et sted mellom Skien og Bergen? Jeg betaler leie og despositum. Leietiden vil være ca 1 uke.

-Kaspar

Til slik frakt forlanger de vel at du har ei solid krybbe av tre. Hvis du ikke har krybbe til båten i det hele tatt, så ville jeg ha kjøpt ei "Songvaar-krybbe". Til en 26fots båt koster disse 2-3000kr., da har du ei krybbe som holder i 50år, og som er sammenleggbar med hensyn til frakt etc. Skal du leie ei solid krybbe, som vel ikke er så lett , og betale leiepris,depositum, frakt frem og tilbake etc., så blir det jo fort en del penger ut av det også?

Redigert av LM 605 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...