Jump to content

Et eksemplar av min drømmebåt til salgs på Finn

-morten-

Recommended Posts

En P35 er jo oppnåelig for mange med dem rette prioriteringene og en båtinteressert bedre halvdel! nå la jeg inn dette innlegget for en totalt uoppnåelig skute da hehe. Det er jo så klart avhengi av økonomisk situasjon!

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Kansje det er løsningen på å skaffe en Eastbay ja! Ellers så går det jo an å importere en lit dyr båt fra Monaco, sette en sikkelig forsikringssumm. åpne bunventilen å slepe den på en plass med dypt vann.. Alle kan jo ha uflaks! må bare huske å legge en targabøyle oppå motorromslukene så ingen kommer til for inspeksjon!

Med så mange giverglade folk til tvilsomme prosjekter som det er her kan du jo bare starte kronerulling for å drømmebåten din. Prisen på 7,5 Mill betyr ikke mer enn 200 kr fra hver av de nesten 38,000 medlemmene........ Også flyter den!

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Prisen på 7,5 Mill betyr ikke mer enn 200 kr fra hver av de nesten 38,000 medlemmene........ Også flyter den!

Det er vel i grunnen slik kapitalismen fungerer, vi garantere alle 200 kroner hver og lurer til litt sikkerhet på børs og andre papirer, og så sitter vi plutselig alle sammen med en båt til noen mill og håper på at trappetrinnene i inflasjonen kommer hyppigere enn forfallene.

Vi må bare passe på å at opplegget er hinsides all fornuft slik at myndighetene til slutt kan støtte oss den dagen det går til h***te, i den forstand at det går til ut over noen som betyr noe i samfunnet. :giggle:

nå la jeg inn dette innlegget for en totalt uoppnåelig skute da hehe. Det er jo så klart avhengi av økonomisk situasjon!

Er nok oppnåelig økonomisk, men værre med båtplass til skuta. Synes jeg ser trynet til bryggesjefen når han passerer min plass og ser jeg har pressa inn en P42 :lol: Men jeg kan sikkert drømme om en 100 millioners båt å.

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Skal man ha båter av typen P 41 som Polarn vill ha kan man se litt flere steder, den er farlig lik en som ligger i England. Vet ikke hva prisen skulle bli å importere selv, men det er helt klart muligheter for å prute i England for tiden.

http://www.boatshop24.co.uk/c2xteTAxLTYzMjd+U0xNWTAx=-Princess_410.html

Redigert av Prolimit (see edit history)

Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300

Selvsakt milevis fra min økonomi men hadde jeg hatt 7-8mill til gode så hadde jeg kjøpt en sånn!

Jøss... jeg som trodde jeg likte Grand Banks... men det var før jeg så denne.

Jeg likte den ikke i det heletatt. Selv om jeg skulle hatt råd til å fylle tanken og/eller forsikre den, ville jeg ikke hatt den.

Fillern... jeg som har hatt store planer om å skaffe meg en Grand Banks Trawler når jeg ikke har kropp til å seile mer.... Jeg håper det fortsatt er noen av de jeg liker som fortsatt flyter når den tiden kommer.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Skulle egentlig kjøpe en langt dyrere AMT men så denne og bestemte meg igår for om at hvis motoren holdt mål skulle denne bli min idag. Penga var klar på konto og jeg ordnet meg fri. Men da jeg ringte selger hadde den akkurat blitt solgt. Jeg og den forb... ubesluttsomheten min

http://www.finn.no/finn/boat/used/result?sort=0&keyword=synkeskade blir nok lenge til jeg ser et sånt objekt igejn. Til alt overmål virket det som om kjøper hadde fått prutet den ned endel. Noen som vet hva den endte på'? Gratulerer med kjøpet hvis det er noen her som har kjøpt den.

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=31967331

Redigert av Arne Hansen (see edit history)

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=28857773

Selvsakt milevis fra min økonomi men hadde jeg hatt 7-8mill til gode så hadde jeg kjøpt en sånn! Men med MTU motorer så klart og POD fra ZF

Holder ikke bare med penger til båtkjøpet. Du må ha penger til diesel også. 1200hk! Synes det høres helt uvettig ut.

Ellers liker jeg denne klassiske båtdesignen veldig bra. Minner mye om min 31 fot Saowanee.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Nå mente jeg uoppnåelig drømmebåt Nils Pils! og Din båt er fantastisk flott. den har de riktige linjene!

! men har man råd til en båt til 7-8 mill så tror jeg ikke driftsutgiftene er det største problemet! hehe Synes det er utrolig vakkre og gjenomførte båter. ikke nedlessa av alskens fiffige løsninger og en masse dildall. rett og slett komfort for to personer. Selv er jeg nok av den konservative sortten og liker maritime tradisjoner og teak innredninger! Til RSL: Eastbay er bare en divisjon av GB båtene så ikke vær bekymra! dem klassiske Trawlerne vil jo bestå for all tid!

Holder ikke bare med penger til båtkjøpet. Du må ha penger til diesel også. 1200hk! Synes det høres helt uvettig ut.

Ellers liker jeg denne klassiske båtdesignen veldig bra. Minner mye om min 31 fot Saowanee.

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=28857773

Selvsakt milevis fra min økonomi men hadde jeg hatt 7-8mill til gode så hadde jeg kjøpt en sånn! Men med MTU motorer så klart og POD fra ZF

Med f.eks 5% rente så går det med 400.000 i renteutgifter, verditap på minst 3/500.000(?) i året neste fem årene, driftsutgifter med opplag, forsikring og vedlikehold 200.000 i året(?) og 40 dagers bruk så koster det kun 25.000 i døgnet å benytte en slik båt og da trengs det litt inntekter underveis også. En drøm javel, men økonomisk selvmord!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Dem som kjøper båter i denne prisklassen har ikke bekymringer for renteutgifter verditap og driftsutgifter! Derimot for oss med en vanlig inntekt er jo dette helt uoppnåelig!

Med f.eks 5% rente så går det med 400.000 i renteutgifter, verditap på minst 3/500.000(?) i året neste fem årene, driftsutgifter med opplag, forsikring og vedlikehold 200.000 i året(?) og 40 dagers bruk så koster det kun 25.000 i døgnet å benytte en slik båt og da trengs det litt inntekter underveis også. En drøm javel, men økonomisk selvmord!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...