Jump to content

Båt & Fritid`s butikken i Molde, erfaringer?

lynet2

Recommended Posts

Nei men de fleste internettforum, inkl. dette, ser man at misfornøyde personer (mis)bruker forumer til å trekke bedrifter ned i dritten.

Hva skal bedriften da gjøre, om de i det hele tatt får vite hva som foregår? Holde kjeft å vente på at det går over eller gå inn i en ordkrig på et forum der brukerne vil se blod? Der slike tråder blir ansett som det upperste av forumunderholdning og der enkelte vil bumpe tråden i overskuelig fremtid i håp om å få litt dritt inn i vifta og i bevegelse igjen.

Om noen ønsker det, og kan ordlegge seg, kan de gjøre ubotelig skade på helt uskyldige. Det er nok at den rette idioten får et horn i siden til en eller annen butikk som ikke oppførte seg helt etter idiotens preferanser.

Og her har vi en som stort sett har brukt forumet til å profilere et firmas produkter. Denne fyren bruker nå forumet for å tråkke et annet firma ned i dritten.

Jeg ville ikke handlet hos sånne folk om jeg så var så fuktskada at jeg surkla imens jeg gikk!

Og det nytter ikke at Valium den Andre kommer trekkende med noe han har funnet på nett omkring B&F. Et proft firma behandler ikke utestående fordringer hos et annet firma på et internettforum. Søppelfirmaer derimot.....

Redigert av Folk I Båt (see edit history)

Og det nytter ikke at Valium den Andre kommer trekkende med noe han har funnet på nett omkring B&F. Et proft firma behandler ikke utestående fordringer hos et annet firma på et internettforum. Søppelfirmaer derimot.....

Er enig med at et firma ikke skal kommentere utestående fordringer med et annet firma her på forumet. Derimot er jeg ikke tilhenger av forsøk på hersketeknikker i innlegg som "Folk" I Båt ( tok du den ? ) presterer her.

Jer har forøvrig ikke "funnet på nett" opplysningene gitt i forrige innlegg. Experian er et kredittopplysningsfirma som henter informasjon fra offentlige registre, og får informasjon fra andre inkassobyråer i det øyeblikk det foreligger en inkassosak.

Når et firma som hovedsaklig retter seg mot privatmarkedet får problemer i denne størrelsesorden, bør det kunne varsles uten at en skal beskyldes for skittkasting. Betaler du i oppkrav eller med kredittkort er det ingenting i veien for å handle med nevnte firma, betaler du med debetkort eller på forskudd kan du risikere å tape pengene. Så enkelt, og samtidig så vanskelig......

Valium: Beklager den. Var ikke meningen å bruke hersketeknikker i det hele tatt.

Det jeg mener er at den informasjonen du kommer med sikkert er grei nok, men den burde ikke kommet fram i denne sammenhengen. De kan ha så dårlig økonomi de bare klarer å rote til, men allikevel skal de ikke havne i enl lang internettdiskusjon basert på en enkelt, ubegrunnet og svært alvorlig påstand fra en person.

Men om ikke annet så tjente det muligens hensikten til han fyren.

Redigert av Folk I Båt (see edit history)

OK.

Er faktisk i hovedsak enig med det du skriver, men når påstand først er framsatt synes jeg det er like greit å få sannhetsgehalten belyst med en gang. At et firma har økonomiske vansker behøver ikke bety at du ikke skal handle der, kanskje tvert i mot, men det kan være greit å vite at du bør ta dine forholdsregler.

Gjeldende tråd er kanskje et eksempel. Fyren sparker igang en nesten 4 måneder gammel tråd kun for å spre svært alvorlige, men udokumenterte, påstander om en bedrift.

Ok, i ditt tidligere innlegg får jeg inntrykk av at du mener at det har blitt en mobb her inne og at det har vokst frem en ukultur hvor dette skjer mer og mer.

Godtfolk,

Ja, jeg er enig med dere i at det var sleivete og at det var upassende. Jeg beklager!

Forklaringen er at vi har solgt en del varer til dem, og at de ikke betaler regningene sine. Vi har selvfølgelig sluttet å levere til dem, men vil jo gjerne ha pengene våre likevel. Da jeg her en kveld surfet gjennom båtplassen så la jeg merke til at de skrev at de skulle være så billig. Da ble jeg litt provosert. Det er ikke noe problem å være billig når man ikke betaler for varene man selger. Jeg ble irritert og jeg skrev det jeg skrev. Jeg ser det er upassende, og jeg beklager.

"If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!"

nåja, jeg tror nok pipa hadde fått en annen tone om noen hadde handla på nett, betalt for varen og før varen ble avsendt, så var firmaet konkurs.

dog har jeg en formening om at B&F burde blitt varslet om denne vendingen i tråden, ihht forumets regelverk.

Guest Avmønstret#

Er helt enig med de som hevder at det er litt mye mobbetendenser her inne. Når det gjelder Båt & Fritid's Butikken AS så må det vel sies at antall inkassosaker, og størrelsen på disse, tilsier at en ikke bør betale på forskudd.

Siste sak er utleggsforretning fra Skatt Midt-Norge, noe som ikke er et godt tegn........ Kilde : Experian Infoweb

Og dette er informasjon som er greit å gå ut med offentlig i følge din bedrifts avtale med Experian?

Kommentar fra moderator: Moderator vært indisponert noen dager.
Har bare vært sporadisk på nett og tok umiddelbart affære nå når jeg oppdaget en klage på innlegget.

Er avhengig av at medlemmene klager, umulig for meg å få med meg alt som postes.
Forøvrig sier reglene:
Moderasjon skal ikke diskuteres i Båtforumet, er du uenig i moderasjon må du ta det opp i Om baatplassen/Generelt og vi vil svare der. Dette fordi det er av generell interesse å se hvordan moderator vurderer innlegg.

• 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...

For de av dere som eventuelt ikke er klar over det, så bør en ikke handle fra denne butikken...

Den 24. oktober 2013 la jeg inn en ordre via nettbutikken dems, men fraktalternativet "hentes i butikk". Betalte direkte via nettsiden dems.

Mottok ordrebekreftelse og trodde dermed alt var i orden. Den 25. oktober sendte jeg dem alikevell en e-post for å dobbeltsjekke at ordren kunne hentes ut i butikken dems i Molde påfølgende lørdag. Fikk ikke noe svar på denne e-posten. Reiste bort til butikken lørdag 26. oktober, og ble møtt av følgende skilt på inngangsdøren: "Stengt fredag 25.10.13 pga begravelse". Konstanterte samtidig flere plakater i vinduene med "Opphørssalg".

I ettertid har jeg prøvd å kontakte både butikk, daglig leder, og varamedlem til styret per e-post og flere telefonnummere. Uten svar.

Varene og pengene må jeg nok se langt etter...

Har i dag undersøkt litt mer rundt firmaet og funnet følgende informasjon tilgjengelig via Brønnøysundreg.:

Stiftelsedato: 04.01.2012

Registrert i Enhetsregisteret: 10.01.2012

Fravalg av revisjon: 10.01.2012

Aksjekapital: kr. 30.000,-

Daglig leder: xxxx xxxxx xxxx xxxxxx - Endret til: xxx xxxxx xxxxx xxxxxx den 11.07.2013 - Varamedlem i Styret er fremdeles xxxx xxxxx xxxx xxxxxx

Firmaet står enda registrert som "AKTIVT".

- - - - - - - - - -

Per 29.10.2013 er det registrert 45 betalingsanmerkninger på dem, med en totalsum på kr. 643.930,-

- - - - - - - - - -

IKKE BENYTT DERE AV NETTBUTIKKEN!

- - - - - - - - - -

Anbefaler samtidig folk og være oppmerksomme på følgende butikk: "BÅT OG MC BUTIKKEN AS".

Stiftelsedato: 18.03.2013

Registrert i Enhetsregisteret: 04.04.2013

Fravalg av revisjon: 04.04.2013

Aksjekapital: kr. 50.000,-

Styrets leder og Daglig leder: xxxx xxxxx xxxx xxxxxx

Samme mann - "Nytt" firma.

Kommentar fra moderator: Personnavn fjernet.

Hmm....skulle ønske innlegget ditt hadde kommet før gitt. Gjorde en bestilling på 2000,- i begynnelsen av november. Helt stille....ingen kontakt på email eller telefon.

Så alt tyder på at her er det kroken på døren. Har startet en sak med Paypal for å se om jeg får igjen noe penger....

Kredittkortselskaper har en forsikring mot slikt. Om du har registrert ditt kredittkort på paypal kan du prøve deg med å rette kravet mot kredittkortselskapet selv om betalingen har gått gjennom paypal!

Kiipt at de ikke tar ned betalingsløsningen. Det er jo svindel? Bør også meldes til utsteder av betalingsløsning for å stoppe transaksjoner...

Bruk vest!

Jeg har brukt et American Express kort og der er det en egen "Internettforsikring" som sikrer mot slike kjøp. Har fått bekreftelse fra de at dette dekkes der, men må først gå ferdig løpet med Paypal og butikken. Når det har gitt opp og jeg kan dokumentere at det har vært en prosess får jeg dekket beløpet av Amex.

Ganske bra egentlig det - men fortsatt noen kjeltringer som ikke stenger nettbutikken for kjøp hvis de ikke har noe å selge...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...