Kalle74 Svart 15.Desember.2011 Del på Facebook Svart 15.Desember.2011 Bør vel opp i 3 mm Hvis platen ikke skal brukes som forsterking, kun som sklisikring holder 1/16" (1.6mm) plenty. Det er bare og lime den fast på den eksisterende dørken. Hvis man vil forsterke dørken er jeg enig i at 1.6mm blir for tynt. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
Kalle74 Svart 15.Desember.2011 Del på Facebook Svart 15.Desember.2011 (redigert) Fant denne også, her er både platene og frakten billigere, masse forskjellige typer og tykkelser også. Postnummer til Jetcarrier i USA er 07036, så da er det bare og regne ut frakten selv. Redigert 15.Desember.2011 av Kalle74 (see edit history) Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
lnjk Svart 15.Desember.2011 Del på Facebook Svart 15.Desember.2011 Nei, jobber ikke med innkjøp av aluminium lengre og har derfor ikke oversikt. For alt jeg vet så selges ikke så tynne plater i Norge pr i dag. Uansett, vær litt obs på kvalitet. Den første linken sier alloy 3003. Tror dørkplatene vi bruker i båt er av 5052 (eller 5754). 3003 ville jeg ikke hatt i min båt. Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 15.Desember.2011 Del på Facebook Svart 15.Desember.2011 Nei, jobber ikke med innkjøp av aluminium lengre og har derfor ikke oversikt. For alt jeg vet så selges ikke så tynne plater i Norge pr i dag. Uansett, vær litt obs på kvalitet. Den første linken sier alloy 3003. Tror dørkplatene vi bruker i båt er av 5052 (eller 5754). 3003 ville jeg ikke hatt i min båt. Jeg har ikke videre greie på de forskjellige kvalitetene på aluminium, mendenne tabellen sier at 3003 er for bruk i marine miljøer, det er også 5052 som du skriver. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
lnjk Svart 15.Desember.2011 Del på Facebook Svart 15.Desember.2011 Klipp og lim ++ fra Astrup sine sider 1050 og 1200 Ulegert aluminium med god korrosjonsherdighet og sveisbarhet, samt meget god kaldformbarhet. Har et meget stor anvendelsesområde innen industrien. 1200 egner seg til dyptrekking og anvendes også ved tilvirkning av varmevekslere. 3003 og 3103 Manganlegerte kvaliteter. Omtrent samme korrosjonsherdighet og kaldformbarhet som 1050A og 1200, men med høyere styrke. Anvendes til byggplater, lakkerte plater, karosseri, emballasje, varmevekslere. God sveisbarhet. 5005 Magnesiumlegert kvalitet med omtrent samme korrosjonsherdighet og kaldformbarhet som ulegert aluminium, men med høyere styrke. Passer til dekorativ anodisering. God sveisbarhet. Finnes i to varianter, standard utgave og garantert elokserbar. Sistnevnte egner seg godt til dekorativ eloksering. 5052, 5754 og 5083 Magnesiumlegerte resp. magnesium/manganlegerte kvaliteter med god styrke selv mot «utmattning» og stor korrosjonsbestandighet. Egnet for bruk i bl.a. saltvannsmiljø. Vanlige innen verft- og transport- industri, og der høyere styrke kreves. God sveisbarhet. 6060 og 6083 Magnesium/kisellegert kvalitet med god styrke og korrosjonsbestandighet. God formbarhet gjør den egnet for ekstrudering av profiler. Egnet for dekorativ anodisering. God sveisbarhet. 6082 Magnesium/kisellegert kvalitet med høy styrke god korrosjonsbestandighet og sveisbarhet. Mindre egnet til dekorativ anodisering. Anvendes der krav til styrke og seighet er høye. Vanlig kvalitet for pressede profiler. -Med forbehold om at klipp og lim egenskapene mine fungerer noenlunde. Tipper man må betale vel 50 kr/kg eks mva for tykkelse ca 3mm og oppover. Sitér dette innlegget Link to post
glalaksen Svart 22.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Desember.2011 Index: Har tenkt på mye rart når det gjelder båt. Også å fjerne "hele" overbygget og få masse dekksplass. Noe alà den jeg la ut link til. Det smarteste er nok å få seg en ferdig båt og kommer vel til å prøve å avertere og se om det ikke er noen som vil bytte. Er jo et dusin av typen til salgs så tror vel ikke den blir revet bort om jeg legger den ut for salg. Injk: Har snakket med sjøfartsdir. og dne lokale kontrolløren/båtoppmåleren og der er visst noe som heter nordisk båtstandard man må ta hensynd til. Men når andre får det til må vel jeg også klare det. Kanskje. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.