BaylinerKenneth Startet 14.Desember.2011 Del på Facebook Startet 14.Desember.2011 Er det noen som vett om hvor man kan få tak i vegg-til-vegg teppe til båt, helst i Rogaland området? Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 14.Desember.2011 Del på Facebook Svart 14.Desember.2011 Jeg også er spent på det! Ikke akkurat hvor i Rogaland, men om noen teppe-kjeder kan ha noe brukbart. Ellers velutstyrte båtfirma har jo ingenting, verken marinrelaterte tepper eller stoff(til f.eks. gardiner). Våre to hunder er ikke så happy med tregulv eller annet belegg. Beklager at jeg hang meg på, BaylinerKenneth!!! Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 14.Desember.2011 Del på Facebook Svart 14.Desember.2011 Jeg jobber på båtfabrikk, og til noen kunder har vi tepper som er kantsydd. Disse teppene passer akkurat i trapper og ellers alle veier som har pene gulv som skal beskyttes. Det du kan gjøre er å kjøpe tepper i løpemeter. Gå hjem og tilpass. Ta med tilbake til teppebutikk eller industrisøm for å få disse kantsydd. Du bør ha et teppe med god kvalitet, slik at det er litt tyngde i dem. Prøv å få en type som ikke klistrer seg fast i undelaget. Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 14.Desember.2011 Del på Facebook Svart 14.Desember.2011 Har sett flere teppeforhandlere som har sånn grovt teppe som blir annonsert som båtteppe. Det er ofte grått med "riller" i, og fins i mange båter:) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 14.Desember.2011 Del på Facebook Svart 14.Desember.2011 Jeg har oppigjennom gjort et par tabber her. En gang et teppe som ikke tålte å bli varmet opp slik det ble over motorluka, med veldig mye bøss og støv som konsekvens. Såhar jeg hatt et grovt båtteppe med gummiunderlag såndetikke skulle skli, men dette va så grovt at en ble sårpå beina av det. Ville ikke spart for mye her, det kan du fort angre på. Finn ut om det er godt å trå på, om det tåler den temperaturen underlaget skal ha, og om det tålernvann og tørkerngreit igjen dersom det ligger slik til. Nå har jeg et teppe inne som ikke lukter såmgodt når det blir varmt, og under kalesjen har jeg et teppe som småmugner litt når vann kommer under det, hvilket det gjør der det ligger (men det er et fint og kantsydd teppe rent visuelt) Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 15.Desember.2011 Del på Facebook Svart 15.Desember.2011 Jeg kjøpte en gang teppe til å bruke i min gamle "padde" bil på dengang Teppeland. Det heter vel kanskje Interiørland nå, ligger på Forus like ved motorveien. De hadde dengang noen kjempehyller med diverse prøver i. Der kunne man se baksiden også. Jeg måtte ha en type uten skum for å kunne lime fast og slippe skum som samlet fukt. Fant et teppe med vevd bakside, kostet 500 pr m2, så jeg satt hjemme og finregnet og tegnet for å vite hvor lite jeg måtte bestille. Etter tilpassing, leverte jeg de teppene som trengte kantsying til Brødrene Rosland på Bryne, en Fargerikebutikk. De er kjappe og rimelige, og ikke minst, resultatet er bra. Så stikk innom på Forus og se der... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
BaylinerKenneth Svart 18.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Desember.2011 (redigert) Jeg skal ikke ha teppet som gulv i båten, men på veggene. (jeg vil altså bytte ut det som er med nytt) Trenger jeg samme kvelitet da som den skulle vert som gulv? :confused: Redigert 18.Desember.2011 av BaylinerKenneth (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 19.Desember.2011 Del på Facebook Svart 19.Desember.2011 Det som er viktig er at baksiden ikke er av skumtype og at man kan lime på den. Så man kan nok finne rimelige typer det på Interiørland. For min del var det kombinasjonen av type bakside, farge og tekstur( skulle ikke ha løkker men kappede fiber) på teppet som gjorde at det ble dyrt. Tepper med løkker er rimeligere... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
S/Y Emma Svart 19.Desember.2011 Del på Facebook Svart 19.Desember.2011 Korrekt terminologi her er vel strengt tatt skott-til-skott teppe Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
taunus Svart 19.Desember.2011 Del på Facebook Svart 19.Desember.2011 Hvis du kan justere fargen, så bruker bilstereo byggere et slags teddyfor. Dette er meget lett å jobbe med. Fåes i sort og steingrått. Og kanskje flere farger. Dette har jeg brukt selv for mange år siden. Disse trekkene har ikke skumbakside, men er lik konsistens gjennom hele. Jeg kjøpte på hifi klubben. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.