Kaptein_Kaos Startet 15.Desember.2011 Link til dette innlegget Startet 15.Desember.2011 Som emnetittel beskriver så lurer jeg altså på hvor høyt trykket i kjølesystemet normalt bør ligge, snakker da selvsagt om ferskvannsdelen. Tror muligens at fjæra i lokket til påfyllingen er blitt "slakk" etter mange års bruk.. Kaptein_Kaos Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 15.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2011 Utløsningstrykk står ofte påstemplet på lokket, eksempelvis 0,6 bar. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein_Kaos Svart 15.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2011 Utløsningstrykk står ofte påstemplet på lokket Det jeg klarer og finne på lokkene mine er tallet 7, dette antar jeg da er 7 psi, uten at det er rett antagelse...(men jeg skal teste de og se når de løser ut) Men dette forteller jo bare hvilket trykk fjæra i lokket løser ut på, og ikke hvilket trykk som normalt er i systemet som jeg lurer på, eller tar jeg feil ? Kaptein_Kaos Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 15.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2011 Veldig generelt er at ethvert trykk opp til utløsningstrykket er ok. Åpner lokket for tidlig kan man miste vann ( selv om motoren er ok) Kommer derimot Kjv trykket over designtrykket på lokket har man enten mye luft i sysyrmet eller lekkasje ( ofte toppakning) inn i kjølevannsystemet. Det enkleste er å høre med Volvo om eksakt utløser trykk på lokket & få dette sjekket/trykkprøvet. Er lokket ok, men mister vann, så har man for høyt kjølevannstrykk & et problem. Lokket er sikkerhetsventilen i et lukket system. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein_Kaos Svart 16.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2011 Ok, så et trykk i kjølevannssystemet opp imot utløsningstrykket til påfyllingslokket er der det bør ligge ???? Er det noen der ute med VP TAMD41A som har noen lokk som det står noe lesbar innstempling, fant som sagt kun tallet 7 hos meg, men ingen benevnelse hverken foran eller bak. Kaptein_Kaos Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.