Jump to content

Tyveri av lettbåt i Trondheim

monte carlo

Recommended Posts

Som nybakt båteier så er jeg i båten hver dag :thumbsup: . Idag ble jeg mildt sagt forskrekket da lettbåten på badeplattformen var borte :headbang: . Så til båteiere i Trondheim, sjekk båtene deres uvedkomende har hvert på ferde iallefall på TMW Odden. Ser det er spor rundt flere av de andre båtene og.

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Hadde du skikkelig lås og kjetting?

Hadde glemt nøklene til jolla en gang og gikk løs på en slik "supersterkt" syrefast stålvaier-låse-vaier til en liten formue på båtbutikken med baufil jeg fikk låne fra nabobåten. Det var svært overraskende å konstatere at det gikk på svært få minutter å få has på den dyre låsevaieren.... Bruker lengre tid på å få av en lenke på den vanlige galvaniserte kjettingen til ankeret.

Hadde en kjetting stump og en lås ja..skal ikke store tanga til..tydeligvis+ at det var ganske mye plunder å få av toppstaget til snappdavitene i varmegrader,så kan se for meg at det har hvert hektisk i minusgrader. Så har noen bestemt seg så hjelper vel ingen ting.

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Det har de senere årene vært forholdsvis rolig med tyverier fra båter i Trondheim. Men den siste tiden har det vært mange tyverier. Noen av tyvfantene ble pågrepet, men disse er vel forlengst på frifot.

Trondheim Båtforening ber om å bli orientert om slike hendelser. Send dem en mail i tillegg til at du anmelder det til Politiet.

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Heisann Brigg.

Jeg har varslet båtforeninga ja, politianmeldelse kommer. Fikk akkurat bekreftet av en kompis at båten hang bakpå der ganske sent igårkveld.De har slept den med seg på hele brygga bortover mot blomsterbrua og videre mot byen sikkert.. Du er vel ikke akkurat anonym med ei 9fot jolle på slep i sentrum..nesten rart at de tør. er jo et eller annet vindu mot elva i det området og. Frekkheten lenge leve. Noen fiskere som frekventerer brygga ytterst der av ymse slag...muligens greit med båt kanskje?

Jeg har merket min gummibåt med båtnavnet i store bokstaver på begge sider. Jeg regner med at det virker avskrekkende, da det er vanskelig å få fjernet bokstavene uten at det vises på båten fortsatt. Jeg har også tro på at om det er lite luft i båten tror en eventuell tyv at den må det være lekkasje på den, så den er ikke attraktiv å stjele.

Ang fiskere. enig i at de ikke er verre enn folk flest, men det var litt påfallende at fotsporene i rimfrosten på brygga der fiskerene sto var mistenkelig lik dem på badeplattformen min...Nå fikk jeg akkurat mail fra båtforeninga at en gummibåt er funnet av redningskøyta UNI :thumbsup: .. Skal bli artig å se om det er min.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...