ray Startet 16.Desember.2011 Link til dette innlegget Startet 16.Desember.2011 Noen som vet cca verdien på Biltemas 100ah batteri, kan ikke finne noe på batteriet. nederste batteriet på siden heter 8041001 Lurer på om det holder til bauproppel med cca 550 som krav Har 2 stk stående og hadde vært kjekt å bruke ett av disse Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
taunus Svart 16.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2011 Uten å vite ville jeg tro det går bra. 85Ah fra sønnak leverer 760cca. Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 16.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2011 Er litt usikker da di har ett 110ah med kun 700cca Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Sjøga Svart 16.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2011 hvordan har du tenkt å koble lading til batteriet? kobler du det i sammen med startbatteriet, vil det bare fungere som en kondensator og er ikke noe problem uansett. men om det skal lades via en skillediode eller rele. må det levere nok ja. Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 16.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2011 Batteriet skal stå fremme ved bauproppelen forbindes direkte til start batteri 5 meter unna med 70mm kabel Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Sjøga Svart 16.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2011 da vil jeg tru du klarer deg med ett batteri som er enda mindre også. du vil få mye hjelp fra startbatt, så det er bare å sette i gang. skal montere batteri fremme selv til baugpropell, kobblet på samme måte. jeg hadde ikke vært bekymret for att det blir for lite, blir helt supert tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 16.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2011 Takker. da går jeg for det jeg har stående Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Sjøga Svart 16.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2011 Det eneste du kansje bør se på er lading. har du agm eller gel batterier til start og stilt inn dynamo til ladespenning til de? men du har jo ett til stående kansje, så bare å bytte når det er kaputt Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 16.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2011 Jeg har bare vanlige batterier. så det går nok bra Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Sjøga Svart 16.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2011 det er slik jeg også gjør det men siden jeg bare har gel batterier og sansynligvis hiver et syerebatteri fremme går vel det fyken etter noen år men batterier vokser på trær her så går for den. om jeg jeg ikke får kloa ett gel batteri til. dynamoene mine går på 14volt, så klarer vel ikke oppretholde ett syrebatteri over lengre tid på det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.