Jump to content

Skifte dieselfilter mens båten er på land.

knut_m

Recommended Posts

Gjør det du skal, luft i henhold til det foreskrevne. Start gjerne motoren og kjør den litt.

Har ved to ulike anledning (to forskjellige båter) opplevd at jeg ikke har fått start etter å ha skiftet dieselfilter. Selvsagt pga luft i systemet - til tross for at jeg TRODDE jeg hadde gjort alt i henhold til det foreskrevne. Ved begge anledninger har motoren startet umiddelbart etterpå, men ved nytt forsøk etter en stund har det vært dødt. Dette har skyldtes feilmontering av filterne, det innrømmer jeg :blush:. Bl.a. har jeg opplevd at pakningen ikke har kommet helt riktig på plass og at systemet således ikke har vært 100% tett. Således har det kommet til luft gradvis i tiden da motoren har stått stille. Ved en tredje anledning startet motoren, men haltet bare sånn halvveis og det funket ikke ved pådrag.

Etter et par slike opplevelser syntes jeg det er vanskelig å føle seg trygg på at alt er i orden før jeg har kjørt motoren en god stund, så latt den stå en god stund før nytt startforsøk - og alt fungerer perfekt. Jeg ønsker å være sikker på at motoren starter den dagen båten skal på vannet. Har nok av annet å tenke på akkurat da, enn å måtte surre med startproblemer. Derfor har jeg, sikkert fordi jeg er en kløne, funnet det best å foreta slikt skifte når båten ligger trygt fortøyd ved båtplassen sin.

Redigert av "Mathilde" (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...