Jump to content

Oljemengde volvo penta tamd 61 a

1000 alfa

Recommended Posts

Hei.I manualen til vp 61 a står det at oljemengden er ca 20 liter, men når æ bytter olje får æ ut ca 15 liter.Suger opp olja fra peile hullet som det står i manualen.Lurer på om dette er riktig eller om det fins andre måter å få ut oljen på.Har hatt andre motorer vor æ har fått ut nesten all olje.

På mine 60 C skal det vel være 20 liter - og jeg får 20 liter ut ved å stigge et tynt sugerør ned i peilepinnen og å tømme de doble filtrene. Mener det blir litt i overkant av 20 faktisk. På mine motorer er det IKKE 10 liter fra min til maks på peilepinnen....

Dersom du skal vurdere oljeforbruket nøyaktig må du i tillegg til etterfylt mengde også ta hensyn til om nivået på peilepinnen er høyere eller lavere enn det var like etter forrige oljeskift. Dette kan fort utgjøre 3 til 4 liter i tillegg til det du har etterfylt.

Drevia.se har en metode for å vurdere oljeforbruket. Normalen ligger i følge Drevia mellom 0,25 og 0,75 % av drivstoff-forbruket.

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...