Jump to content

Elendig sommer/haust på Vestlandet....

ut mot havet

Recommended Posts

Har ikkje opplevd makan til drittsommar og ikkje minst haust her på Vestlandet, det har vel stort sett vert ei samanhengande regnbyge sidan mai månad. Har vel aldri vert så lite på sjøen som i år, var på tur ei veke i juli og ein dag hadde vi opphaldsver.

I haust har det nesten ikkje vert ein dag opphald og vindstille, den eine stormen har avløst den andre. Sit med ein rar følelse av at eg ikkje har hatt skikkeleg ferie når ein ikkje kan kose seg på sjøen. Har jo dradd krabbeteiner innimellom stormkasta og kosa oss med krabbe, men rusene vart liggande på land, dei vert berre fulle i tare i det opprørte havet.

No er Viksunden komt under tak, vurderer å bygge tett overbygg i vinter som erstatning for kalesje, kalesjebåt i Vestlandsver er ikkje det ideelle. Sukk...

Enig med du, i år har jeg faktisk ikke bunkret, toppet tanken som vanlig før jeg satte båten på land for sesongen. Fekk på 256 liter det er ikke mye når det er 250 hester som skal mates. :-( :headbang:

Dritt sesong.

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Det har da vel ikke vært så ille??

Det verste været jeg hadde iløpet av fellesferien var faktisk i Kristiansand...

Husker nå at vi hadde noen fine uker her vest på slutten av fellesferien:-)

Har kommet ut av tellingen på antall overnattinger ombord i år, men det er ihvertfall over 60...

Har brukt ca 5,5m3 med diesel siden andre uken i Juli!

Mvh
Simon

Husker nå at vi hadde noen fine uker her vest på slutten av fellesferien

Kan ikkje huske at vi hadde ei veke samanhengande fint ver i juli, hadde to fine dager på Byrknes og i Lindås og to dagar med ekstremt regnver i Bergen. Oppdaga at kalesje ikkje er det ideelle når det regner i fleire dagar samanhengande, vert rått under der og vanskeleg å halde det duggfritt på vinduer under gange.

Har brukt ca 5,5m3 med diesel siden andre uken i Juli!Hvor mange timer har du fått på motoren på dette forbruket??Du må ha brukt båten flittigt iallefall.

Hehe. Ja, båten er brukt flittig i sommer og høst, og er fremdeles i bruk. Husker ikke eksakt timetall, men mener å huske at timetelleren var økt 315 timer fra 11. Juli til nå.

Har man først svidd av såpass mye penger på båt, så er det ikke vits å la den ligge å råtne i fortøyningene :lol:

Nå har jeg ikke vært i båten siden Lørdag, og kjenner savnet allerede:-) Må få meg en tur til før julaften :santa:

...og romjulen kan jo være fin-fin hvis det blir litt vær da :pray:

Mvh
Simon

Logget drøyt 2200 nm i ferien i år, ca 3 mnd, har hatt en av de varmeste og mest solrike somre jeg kan huske, spesielt kanalene i Tyskland, og Frankriket. Regner med like bra vær når vi skal hente hjem skuta fra Europa til våren. Er nok ikke tvil, det er en helt annen sommer der nede på kontinentet, så å flytte ferien sørover er kanskje tingen... Men lengre sør en sørlandet, for der hadde vi det værste været på hele turen... :giggle:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...