Jump to content

oppussing av sjømann 22


sjømann1980

Recommended Posts

hei. jeg kjøpte i sommer en sjømann 22 med en yanmar 2gmd20 i. denne har jeg akuratt fått hjem i hagen og jeg tenkte å ta maskinen inn i garasjen å "pusse den opp". er helt ny på dette, har alltid hatt båt men dette er min første med innenbordsmotor. tar med et smil i mot alle tips og hjelp jeg kan få. skal også pusse båten helt opp innvendig. :cheers_wine:

Link to post
Share on other sites

interesant :)

jeg har selv en sjømann 22 som jeg får hjem i tunet snart.. hadde også planer om og få motoren inn i garasjen og overhale.

jeg har marna mb10a i min.

driver og funderer på løsninger på å få motoren ut av båten uten bruk av kran bil. lurer på hvor mye av vekta ligger i svinghjulet og hva 2 mann klarar med litt bjelker og talje

Link to post
Share on other sites

heisann sjømann1980 og velkommen til Baatplassen :thumbsup: Det skal bli interessent å følge med prosjektet ditt. Det ser ut som du har lagt inn bildene feil. De må lastes opp mot serveren til Baatplassen som du finner her. Når de er blitt lastet opp vil du få en URL for bildene og den kopieres. Så trykker du på "Sett inn bilde" knappen og legger inn URL'n der.

 

Mvh

Kaptein Fredrik

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

har også fått røsket ut de langsgående benkene bak i båten, da de bare var i veien.så nå lurer jeg bare på hva jeg skal bruke til ny dørk ? kryssfiner og olje det eller noe i den duren, teak gulv kan jeg ikke ha da jeg ofte bruker garn og krabbeteiner på båten :) tar i mot tips :sailing:

Link to post
Share on other sites

Til ditt bruk ville jeg ha gått for kryssfiner, 2 komponent grå lakk og noen antiskliperler i malingen. Da får du en dørk som tåler litt bruk. Olje blir for svakt på dørken, da det fort vil bli slitt og stygt.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

takker for tips ! :D men, nei dette er ikke martin sin båt kjøpte lik som han da jeg syntes at hannes var så fin og denne båten var jo da helt perfekt for meg ;) :sailing:

 

men også lurte jeg på, skall lage ny styrekonsoll og jeg får ikke av rattet.. har tært seg fast eller noe og jeg kommer ikke til med en ters og slite i det kan jeg heller ikke for da river jeg hele konsollen ned..

Link to post
Share on other sites

er ikke noe "fint" enda da jeg må vente med å male til det blir varmere i luften. skal lage en benk helt bak, men har ikke bestemt meg om jeg skal ha en avtak bar eller om jeg skal lage en fast med en luke i for da får jeg jo mer lagringsplass men da blir det også komlete og komme til styringen bak ? :confused:

 

dsc00025.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...