sjømann1980 Startet 19.Desember.2011 Del på Facebook Startet 19.Desember.2011 hei. jeg kjøpte i sommer en sjømann 22 med en yanmar 2gmd20 i. denne har jeg akuratt fått hjem i hagen og jeg tenkte å ta maskinen inn i garasjen å "pusse den opp". er helt ny på dette, har alltid hatt båt men dette er min første med innenbordsmotor. tar med et smil i mot alle tips og hjelp jeg kan få. skal også pusse båten helt opp innvendig. Sitér dette innlegget Link to post
margarus Svart 19.Desember.2011 Del på Facebook Svart 19.Desember.2011 interesant :) jeg har selv en sjømann 22 som jeg får hjem i tunet snart.. hadde også planer om og få motoren inn i garasjen og overhale. jeg har marna mb10a i min. driver og funderer på løsninger på å få motoren ut av båten uten bruk av kran bil. lurer på hvor mye av vekta ligger i svinghjulet og hva 2 mann klarar med litt bjelker og talje Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 19.Desember.2011 Del på Facebook Svart 19.Desember.2011 heisann sjømann1980 og velkommen til Baatplassen Det skal bli interessent å følge med prosjektet ditt. Det ser ut som du har lagt inn bildene feil. De må lastes opp mot serveren til Baatplassen som du finner her. Når de er blitt lastet opp vil du få en URL for bildene og den kopieres. Så trykker du på "Sett inn bilde" knappen og legger inn URL'n der. Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 24.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Desember.2011 jeg tenkte at jeg skulle ta motoren ut med en truck Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 24.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Desember.2011 har også fått røsket ut de langsgående benkene bak i båten, da de bare var i veien.så nå lurer jeg bare på hva jeg skal bruke til ny dørk ? kryssfiner og olje det eller noe i den duren, teak gulv kan jeg ikke ha da jeg ofte bruker garn og krabbeteiner på båten :) tar i mot tips Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 25.Desember.2011 Del på Facebook Svart 25.Desember.2011 Til ditt bruk ville jeg ha gått for kryssfiner, 2 komponent grå lakk og noen antiskliperler i malingen. Da får du en dørk som tåler litt bruk. Olje blir for svakt på dørken, da det fort vil bli slitt og stygt. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Polarn Svart 25.Desember.2011 Del på Facebook Svart 25.Desember.2011 (redigert) Har denne båten en reprasjon i baugen? Ligna fælt på båten til Martin her på forumet :) Redigert 25.Desember.2011 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
:båt1 Svart 25.Desember.2011 Del på Facebook Svart 25.Desember.2011 det må da være den polar'n Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 25.Desember.2011 Del på Facebook Svart 25.Desember.2011 (redigert) Trodde han hadde en 3GMD motor i båten....? Ellers så har vel veldig mange Sjømann 22 den fargen, og med blå eller beige kalesje. Redigert 25.Desember.2011 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 25.Desember.2011 Del på Facebook Svart 25.Desember.2011 Det er ikke samme motor som Martin hadde. Han hadde også ett norgesflagg klistremerke i baugen. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 25.Desember.2011 Del på Facebook Svart 25.Desember.2011 Trodde han ( Martin ) hadde en 3GMD motor i båten....? Ellers så har vel veldig mange Sjømann 22 den fargen med blå eller beige kalesje. Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 25.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Desember.2011 takker for tips ! :D men, nei dette er ikke martin sin båt kjøpte lik som han da jeg syntes at hannes var så fin og denne båten var jo da helt perfekt for meg ;) men også lurte jeg på, skall lage ny styrekonsoll og jeg får ikke av rattet.. har tært seg fast eller noe og jeg kommer ikke til med en ters og slite i det kan jeg heller ikke for da river jeg hele konsollen ned.. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 25.Desember.2011 Del på Facebook Svart 25.Desember.2011 Om du har en mutter som er skrudd inn i "akslingen" på rattet, så må den skrues ut og du må bruke en avtrekker som denne her. Ett bilde hadde vært greit å hatt for å kunne hjelpe deg videre Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 26.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2011 det er en bolt som skrus inn i styresnekken som holder rattet fast, og jeg kom ikke til med en sånn avtrekker. får se om eg finner en større da. flere bilder av båten kommer :) Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 26.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2011 Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 26.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2011 Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 26.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2011 har tenkt å pusse ned skråget og male det hvit med marine-blå stripe på øverste bordgangen :) bilder innvendig kommer i morgen Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 26.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2011 har tenkt å pusse ned skråget og male det hvit med marine-blå stripe på øverste bordgangen :) bilder innvendig kommer i morgen Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 26.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2011 her er et bilde, er dessverre det eneste jeg har med benkene bak som jeg nå har revet ut. Sitér dette innlegget Link to post
HansT Svart 26.Desember.2011 Del på Facebook Svart 26.Desember.2011 Hei.vis du sliter med å få av rattet så var du og entrer mutteren med 3-4 gjenger også holder du ett press på rattet mens du slår ett par slag på mutteren med en hammer så løsner rattet... Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 26.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2011 bilde av hjemmelaget takluke som enten skal lages ny, eller kjøpe vist jeg finner en som passer. Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 26.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2011 la ut dette bildet, da jeg lurte på om det finnes en slags spesialbor eller noe for jeg kunne tenkt meg å ha vindus-viskere og det er som dere ser ikke laget til på denne Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 26.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2011 er ikke noe "fint" enda da jeg må vente med å male til det blir varmere i luften. skal lage en benk helt bak, men har ikke bestemt meg om jeg skal ha en avtak bar eller om jeg skal lage en fast med en luke i for da får jeg jo mer lagringsplass men da blir det også komlete og komme til styringen bak ? Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 26.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2011 må ha en ny kontrollboks som denne da jeg bare har en "stang" som er gir og gass i ett og dette blir for komlete når jeg kun skal ha gass når jeg starter opp og jeg liker disse myyye bedre Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.