sjømann1980 Svart 26.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2011 styrekonsollen som skal rives og lages ny : Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 26.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2011 rattet: Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 26.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2011 https://baatplassen.no/bildearkiv/44/44108/dsc00029.jpg Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 26.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2011 ser jo ikke ut her, og nå lurer jeg på om jeg skal beholde trefargen eller om jeg skal male alt hvitt og heller liste med teak lister ? tips? Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 26.Desember.2011 Del på Facebook Svart 26.Desember.2011 puss ned og lakk opp igjen treværk er fint og mye finere enn bare hvitt skal du ha hvitt ville jeg benyttet hvite finerflater og brukt teaken til noe annet dyrt matrialet å male vettu Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 26.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2011 får vell satse på det, selv syns jeg og det er finere med litt trefarge i båten. også skal jeg kappe av hjørnene på motorkassen sånn at de ser finere ut :) Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 26.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2011 men nå skal jeg gå ut å jobbe litt med båten, får vell prøve å lage ny styrekonsoll Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 26.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2011 hei :D nå har jeg fått gjort en det på styrekonsollen. har fått revet vekk den gamle og lagd en ny en av kryssfiner som jeg har slipt ned. ble nesten ferdig, men jeg må en tur på sotra not i morgen å kjøpe nytt bryterpanel og noen deler til de nye hendlene. Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 26.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2011 Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 26.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2011 Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 26.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2011 no ble det bedre kan man si :) skal ha lister på konsollen og. Sitér dette innlegget Link to post
margarus Svart 26.Desember.2011 Del på Facebook Svart 26.Desember.2011 hva er forskjell på ny og gammel konsoll ? syns di såg så like ut. eller skal du ha andre instrumenter kansje? veldig kjekt at du legger ut fine bilder. jeg har selv maken båt og samme type innredning som deg. Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 26.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2011 jeg laget ny, av 2 grunner: 1, den forrige var falleferdig og komt fukt i og 2: jeg skulle ha ny spake og ha instrumentene og bryterpanelet en annen plass :) hvilkenn motor har du i din da? Sitér dette innlegget Link to post
margarus Svart 26.Desember.2011 Del på Facebook Svart 26.Desember.2011 marna mb10a m vridbar propell :) stor fornøyd med min båt Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 26.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2011 det er eg og :D skal bli bra no når jeg får den ferdig oppusset Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 27.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2011 hei godt folk i dag har jeg fått gjort masse å båten. har blant annet skiftet ut de fleste kabler og ledninger og montert nye lanterner og nytt bryterpanel. spaken er også ferdig montert, og nå er det bare listene igjen og lakk så er den "nye" konsollen ferdig. neste prosjekt er å lage en benk bakerst i båten men også var det da en ting jeg lurte på; i båten er det kryssfiner plater på veggene som først er malt hvit, og deretter lakket med båtlakk, og dette ser ut som en gammal stygg tapet fra 60 tallet, så hva syns dere at jeg skal gjøre, skrape det vekk å male hvitt eller lakke med båtlakk ? på forhånd takk Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 27.Desember.2011 Del på Facebook Svart 27.Desember.2011 Kommer ann på penga det, men jeg hadde byttet ut med teakplater og enten oljet eller lakket. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
sjømann1980 Svart 27.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2011 ka er prisen på teak plater då ? :) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 28.Desember.2011 Del på Facebook Svart 28.Desember.2011 Det er kostbart, men du kan jo f,eks lime på 3mm merantifiner som du lakker etterpå. Jeg gjorde det i min båt, grei løsning Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 28.Desember.2011 Del på Facebook Svart 28.Desember.2011 Når det gjelder viskere så kan du jo ta en telefon til feks. hole glass og høre om det er mulig å borre i glasset. Det finnes spesielle borr for fliser av ymse slag så kanskje for glass også... Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 28.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Desember.2011 takker for tips ! har tenkt litt på merantifiner det er jo billigt og. men de vindus viskerene, vet noen av dere om det det går an å borre i aluminiums-listene ?, Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Desember.2011 Del på Facebook Svart 28.Desember.2011 Jeg ville ha gjort som du selv foreslår: Malt med hvit oljemaling (ikke helt hvit, f.eks eggehvit) og kantet med lister i eik eller teak. Merantifiner er uansett ikke pent etter mitt syn, da ville faktisk pent malte flater være bedre synes jeg. Og om du ikke skulle bli fornøyd med de malte flatene, så kan du heller skifte plater etterpå. Et par hundrelapper i maling er noe helt annet enn en full utskiftning av plater i interiøret... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
M/S Bastard Svart 28.Desember.2011 Del på Facebook Svart 28.Desember.2011 Noe meranti er ikke pent, man må lete litt blant platene for og finne de pene. F.eks de med litt rødksjær i, de brune er ikke pene Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 28.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Desember.2011 ja, jeg tror jeg går for å male de og liste fint rundt tenker det passer litt bedre da jeg må male skråget, eller "veggene" bak i båten hvitt. :D Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.