sjømann1980 Svart 28.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Desember.2011 hei folkens! i dag har jeg ikke gjort så veeldig mye på båten, da jeg rett og slett ikke hadde tid. men, fikk listet ferdig også har jeg instalert lensepumpe :) https://baatplassen.no/bildearkiv/44/44108/dsc00042.jpg Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 28.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Desember.2011 Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 30.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2011 hei godt folk. i dag har jeg fikset taket inne i lugaren og limt det fast med kontaktlim også har jeg montert opp en taklampe :) har begynt å løsne litt på motoren, tipper den kommer inn i garasjen om noen dager. bilde kommer. ellers får dere ha et godt nyttår Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 30.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2011 bilde av taket før "oppussing" Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 30.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2011 Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 30.Desember.2011 Del på Facebook Svart 30.Desember.2011 Morsomt å følge med på "shininga" ! Stå på Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 30.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2011 takk takk :) det skal jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 30.Desember.2011 Del på Facebook Svart 30.Desember.2011 Har du ett eget toalettrom der inne på babord side? Fint arbeid du gjør Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 31.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Desember.2011 nei, det er det eneste jeg savner i båten. er bare et tørke-skap som jeg bruker til å ha verktøy i :) men har lurt litt på å lage sånn porta potti under den ene benken vist det kommer et nødstilfelle takker for positive tilbakemeldinger :) og godt nyttår alle sammen. Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 2.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar.2012 hallo godt folk ! jeg bare lurer på om noen av dere vet kor eg kan få kjøpt skikkelig golv-teppe til båten min, eller skal jeg male den ? hva synst dere? Sitér dette innlegget Link to post
Arne Hansen Svart 2.Januar.2012 Del på Facebook Svart 2.Januar.2012 Mal, eller skru på en vannfast plate i ønsket design. Båt i tepper er i mine øyner. Porta potti = griseri, ufyselig tømmimg, lukt. Noe svineri å ha i båten. Mulig jeg er fisefin, men eneste grunnen til å ha en portapotti i en båt er hvis du har egne småbarn ombord. Egne barns cræp er jo bare nusseli. Men å tømme en Porta Potti etter at stemor har hatt et nødstilfelle?? ALDRI! Får du et nødstilfelle så ha heller en plass du kan sette en plastbøtte og evt et tett lokk til denne hvis man ikke umiddelbart kan tømme den. Skikkelig dass eller ingenting hvis du spør meg. Ja jeg har hatt Porta potti i båten og andre har hatt et nødstilfelle, det endte med at jeg kasta Porta Pottien på fyllinga MED innhold. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Thomas Svart 2.Januar.2012 Del på Facebook Svart 2.Januar.2012 Enig med Mr. Hansen hva angår både porta potti, og "båt i tepper" som han kaller det Finnes f.eks fine teaklaminatplater, som er slitesterke og vannfaste som egner seg bedre enn teppe. Teppe er enkelt og raskt å legge, men noe herk når det først ligger... Spennende å følge tråden videre, fortsett å legge ut bilder! Thomas Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
Volvomekanikeren Svart 2.Januar.2012 Del på Facebook Svart 2.Januar.2012 Blir bra dette Daniel! stå på! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
sjømann1980 Svart 2.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar.2012 takk for tips!! da går jeg for å male dørken.. syns selv det er mer renslig også. også "driter" jeg i port potti'en :D Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 2.Januar.2012 Del på Facebook Svart 2.Januar.2012 Jeg har en bror som hadde Porta-Potti i en tidligere båt. Og han var i alle fall strålende fornøyd med den! Tømmeprosedyren hos ham var som følger: Ta av tanken, fest et tau i håndtaket og fir den ned i sjøen. Slep den etter båten i passe snekkefart i 5-10 minutter. Når du da tar tanken opp igjen er den tømt, rengjort og luktfri. Hørtes veldig greit ut i mitt hode... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 2.Januar.2012 Del på Facebook Svart 2.Januar.2012 Teppe kan kjøpes hos Teppeabo. Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 3.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2012 takker for tips ! -men jeg tror jeg tar og maler dørken.. enklere å vaske osv Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 4.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2012 her er noen bilder av motoren ; Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 4.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2012 Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 4.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2012 som dere ser, så er det elektriske ombord ganske dårlig så her skal alt byttest ut. Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 4.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2012 Sitér dette innlegget Link to post
sjømann1980 Svart 4.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2012 her må også gass-wiren byttest ut da den er veldig treig pga vinkelen :( men men det må gjørest skal eg få en strøken båt ! Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 4.Januar.2012 Del på Facebook Svart 4.Januar.2012 Om du vil gå hele veien for strøken båt så heiser du ut den motoren, vaker og maler rommet og samme med motor. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
sjømann1980 Svart 5.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2012 er jo netopp det jeg skal ! på lørdag ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.