Jump to content

oppussing av sjømann 22


sjømann1980

Recommended Posts

hei godt folk. i dag har jeg fikset taket inne i lugaren og limt det fast med kontaktlim også har jeg montert opp en taklampe :) har begynt å løsne litt på motoren, tipper den kommer inn i garasjen om noen dager. bilde kommer. ellers får dere ha et godt nyttår :newyearsign::fireworks3:

 

dsc00048.jpg

Link to post
Share on other sites

nei, det er det eneste jeg savner i båten. er bare et tørke-skap som jeg bruker til å ha verktøy i :) men har lurt litt på å lage sånn porta potti under den ene benken vist det kommer et nødstilfelle :flag_bp: takker for positive tilbakemeldinger :) og godt nyttår alle sammen. :newyearsign:

Link to post
Share on other sites

Mal, eller skru på en vannfast plate i ønsket design. Båt i tepper er :thumbsdown: i mine øyner.

Porta potti = griseri, ufyselig tømmimg, lukt. Noe svineri å ha i båten. Mulig jeg er fisefin, men eneste grunnen til å ha en portapotti i en båt er hvis du har egne småbarn ombord. Egne barns cræp er jo bare nusseli. Men å tømme en Porta Potti etter at stemor har hatt et nødstilfelle?? ALDRI! Får du et nødstilfelle så ha heller en plass du kan sette en plastbøtte og evt et tett lokk til denne hvis man ikke umiddelbart kan tømme den.

 

Skikkelig dass eller ingenting hvis du spør meg.

 

Ja jeg har hatt Porta potti i båten og andre har hatt et nødstilfelle, det endte med at jeg kasta Porta Pottien på fyllinga MED innhold. :blush:

Link to post
Share on other sites

Enig med Mr. Hansen hva angår både porta potti, og "båt i tepper" som han kaller det :thumbsup:

 

Finnes f.eks fine teaklaminatplater, som er slitesterke og vannfaste som egner seg bedre enn teppe. Teppe er enkelt og raskt å legge, men noe herk når det først ligger... :thumbsdown:

 

Spennende å følge tråden videre, fortsett å legge ut bilder!

 

Thomas

Skvulp Båtforening
Nor Star 290, 2001
Hjemmehavn; Slependen, Bærum

Link to post
Share on other sites

Jeg har en bror som hadde Porta-Potti i en tidligere båt. Og han var i alle fall strålende fornøyd med den! Tømmeprosedyren hos ham var som følger: Ta av tanken, fest et tau i håndtaket og fir den ned i sjøen. Slep den etter båten i passe snekkefart i 5-10 minutter. Når du da tar tanken opp igjen er den tømt, rengjort og luktfri. Hørtes veldig greit ut i mitt hode...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...