Jump to content

oppussing av sjømann 22


sjømann1980

Recommended Posts

hei folkens ! har blitt lite oppdatering her da jeg ikke har hatt internett de siste dagene... men har nå fått motoren ut av båten og inn i garasjen :flag_bp: begynte med å høytrykkspyle den, og etter det pusset jeg vekk gammel maling og annen skjit som hang igjen. om noen dager så begynner grunningen. det viste seg også at motoren ikke var så rusten som jeg trodde, kom ganske mye farger fram etter vask.

 

392212_2700820158205_1187713001_32305488_1807471279_n.jpg

Link to post
Share on other sites

Jeg går utifra at det går bra. Men det spørs litt om du også varmer opp materialet i dørken eller bare luften over, da det vil danne seg kondens når det er temp forskjell. Les på lakken/malinga hva minimumskrav er. Jeg har hørt om lakk som tåler å påføres selv om det er -10 grader. :flag_bp:

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Vet ikke hvor grundig til verks du har tenkt å gå, men anbefaler deg og skifte alle ledninger og slanger mens du er i gang thumbsup.gif Greit og ha det elektriske i orden flag_bp.gif

Pass også på og tørk godt vekk drit og smuss før du maler. I ett motorrom er det som oftest mye fett, så gå over med avfettning. Så er det greit å male med en farge du lett kan få øye på eventuel oljelekasje, hvit, rød eller andre lyse farger thumbsup.gif Har du sjekket motorlabbene dine? Greit å skifte om gummien er slitt vekk yesnod.gif

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

alt det elektriske skal byttest ut ja og motorlabber har jeg alledere kjøpt nye :flag_bp: og som dere sikkert ser er det endel vasking igjen spesielt i kjølen da den sikkert aldrig har vert tørr før..har også tenkt å "tette" igjen der ledningene går over, der som sikert ballasten skal ligge og å få vekk støy også samler det seg alltid opp med vann der.. og motorrommet skal bli kvit tror jeg :sailing:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

ja, har vert litt lite oppdateringer her, har rett og slett glemt hele greiene :D men nå har jeg gjort en del med båten, har grunnet og malt motoren, malt dørken i lugaren også har jeg malt motorrommet. bilder kommer... så nå gjenstår bare å lage en benk bak i båten også skal jeg sikkert male skråget :cheers_wine: så nå blir båten fin skal også kjøpe en gps/kartplotter til båten, kanskje en garmin ?

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Interessant prosjekt, skal totalrenovere en sjømann 22 sjæl i vinter, har nettopp kjøpt den og den har vært på bånn, tullingen som lagde den brukte kjøkken spon-plater som bare har råtna og smuldret opp.. er det noen her forresten som har eller vet hvor jeg får tak i deler til en 1975 mod sabb 10hester?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...