Guest vandal Startet 20.Desember.2011 Del på Facebook Startet 20.Desember.2011 Jeg trenger råd angående båt og henger Hei. Jeg har en Tiki 500 henger (se spesifikasjoner under) og en Morgan 525 båt. Jeg har ikke tenkt å bruke den til transport eller på "offentlig" veier. Bare ta den opp og trekke den til min hage hvor den kan står. Tror dere det går greit eller blir den for bred ? Morgan 525 Tørrvekt: 570kg Lengde: 5,25m Bredde: 2,2m Tiki 500 Teknisk data: Totallengde: 4,73 m Totalvekt: 750 kg Egenvekt: 172 kg Bæreevne: 578 kg Totalbredde: 1,86 m Sitér dette innlegget Link to post
VirtualMe Svart 21.Desember.2011 Del på Facebook Svart 21.Desember.2011 Dette høres litt skummelt ut... Har trailet en del båt de siste to somrene, og er det en ting jeg har lært så er det å ha stor nok henger. Tørrvekt på båten din er riktig nok ca 570-600 kg, men det er uten motor, batteri, fuel, dregg, fendere,tauverk, øsekar, årer, termos med kaffeskvett og en gjenglemt tyggis, tilsammen flere hundre kilo. I realiteten vil jeg to (av erfaring) at båten din fort veier en god del mer enn 600 kg (med mindre den til enhver tid er "tørr". Tror du kommer til å oppdage at hengeren blir baktung, da denne er laget for max 16 fot. Det gjør (spesielt med motor på ) at kuletrykket forsvinner. Tror kanskje du vil slite litt med underdimensjonert vinsj og ruller også. Bredden skal nok gå greit nok, så lenge du ikke beveger deg ut på offentlig vei. Ville vel kanskje tittet litt rundt på finn.no og sett etter en litt større farkost. Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 22.Desember.2011 Del på Facebook Svart 22.Desember.2011 Til den bruken du beskriver fungerer det der utmerket vil jeg tro! De fleste hengere har en grei margin opp til kritisk last. Jeg brukte i flere år en tilhenger godkjent for 350kg last til å frakte min Smuggler 21 (1000kg). Dog var denne noe modifisert, og slepene stort sett korte. Etter en tur Drammen-Tofte-Drammen med denne ekvipasjen fikk jeg plutselig lov av fruen til å investere i ny henger gitt... Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.