Jump to content

Ny Familiebåt fra 25-27 fot forslag?


hebbelille

Recommended Posts

Vi har tenkt oss ny familie båt, per i dag har vi en Draco 1700, denne skal vi nå selge, siden vi syns den blir forliten og for upraktis for vort bruk.

 

Det vi ser etter nå er en båt i fra 25-27 for og som har lit motor bør ligge på ca 35knop. vi bor på vestlande og har en grei lang fjor vi skal ut av før vi kommer ut fint farvan.

 

det vi har satt som krav er følgene.

 

såve plass til 4-5 med sikk kabin.

eget toalett rom.

"kjøkken" kjøleskap vask og komfyr.

lit romslig inni og på dekk, greit med lit tomleplass når man har 2 små barn i båten.

vi vil også ha en båt med lit grei badeplatfor.

årsmodell ikke eldere en 1990.

Pris: så lav som mulig men ikke ikke mer en 3-500 000.

bensin/disel begge deler kan være av intresse.

 

Har set lit på nett og så en Sea ray sundancer 25 Fot som var veldig grei, men ble solgt før vi rakk å bestemme oss :)

Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC

Link to post
Share on other sites

hebbelille, hvis du ikke har bensinskrekk og må ha diesel, har du veldig mye båter å velge mellom i den klassen du setter din pris i. 25 fot er ok hvis man regner som amerikanerne, uten badeplattform og baugspyd. Ellers må du nok fort opp i 27 fot for å matche de ønskene du har. Jeg tror du er på rett spor, med å se på noen amerikanske båter. Du vil få en pent brukt US-båt ca. 2000 modell for rundt 350.000 antar jeg, men da med bensinmotor. Vil du ha norskt eller med diesel, blir prisen løftet betraktelig opp, eller alderen må kraftig ned, men dette har du sikkert allerede skjønt selv.

Jeg har som du ser i signatur en båt akkurat i det segmentet du søker, og jeg er fornøyd med hva amerikanerne tilbyr av kvalitet, utstyr, funksjon og design i forhold til Pris.

Link to post
Share on other sites

Takker for svar...

 

Jeg har ikke bensinskrekk men ser jo fordelen med diesel også.

har sett på mangen båter men er ikke lett og besteme seg og vite hva som er bra og som ligger fint i sjøen. og eventuelt er fordeler og ulemper med di forskjellige.

 

men får se hva som dukker opp til våren, nå er det ikke så mye å velge i

Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC

Link to post
Share on other sites

jeg ville vel ikke ventet til våren med å kjøpe meg båt. Til våren kan du regne med at prisene stiger, mens nå utenfor sesong så lar båtene seg prute ganske godt i pris, og muligheten til et røverkjøp er sterkt tilstede. En annen ting er at prisene man ser, f.eks på finn, kun må sees som et ønske fra selger. Så mitt beste tips er å se på masse prospekt i vinter og skamby på de båtene du er interessert i. Lykke til!!!! :flag_bp:

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.
 

Link to post
Share on other sites

Til våren er det mange flere selgere til den samme mengden kjøpere. Nå er det så sent at de fleste har fått båten i opplag, og da venter de like godt til våren med å avertere. Mener å ha observert at de siste årene har vårparten ikke bydd på noen prisøkning, bare bedre utvalg.

 

TS, synes du får mye mer for pengene om du kan justere ned kravet ditt til fart. Noe å tenke på, eller er det absolutt?

Redigert av Nonsense (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vil foreslå denne http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=29042530 så slipper du trefotsyken en stund.Sea Ray holder god kvalitet,meget gode sjøegenskaper og denne er produsert før designet skle ut i det helt vulgære.Prisen må etter min mening være bra.Har selv hatt en 1994 modell 290 Sundancer som vi var meget fornøyde med.

Link to post
Share on other sites

Takker for mangen fine innspill her og linker til båter som kan være aktuelle.

når det gjelder lengden på båten så vil vi nokk se den ann lit etter som vi ser på båter, skulle vi komme over en båt som vi liker godt og den er fra 27-31 og prisen er noe vi har rå til så er det klart at vi ser potenisale i en sliken også.

 

når det kommer til hastigehet på båten så er det noe "jeg" seyns er er lit viktig også, elsker å være ute å fiske og kose meg på sjøen og når jeg da må ut av den fjorden vi ligger i så er det greit å kunne bruke kort tid på den før vi legger oss i en passe kruse fart videre. så må man ut av av fjorden før man kommer til skiklige fiske plasser.

Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC

Link to post
Share on other sites

Hva med denne.

Klarer ikke 35 knop, men har selv god erfaring med båttypen

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Tenk motor !!!!Langt viktigere en badeplattform.Ta det tid når du skal kjøpe bruktbåt.Vent til

DEN båten dukker opp.Drar du på deg en dårlig motor,kan alt båtliv bli ødelagt i årevis.Om båten er fra 80 - tllet kan gå bra,men ikke motoren.Finn en båt som har fått ny mtor,helst i løpet av de 5 siste årene.Den er gjerne noe dyrere en en med en saltvanskjølt motor fra 80-tallet,men ikke så mye som det koster å skifte ut en gammel motor mot en ny !Tips til båt ?Halco med nyere motor !!!Du bor på Vestlandet,og da har du en skikkelig vestlandsbåt !

Hilsen Gutek

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...