knut_m Startet 23.Desember.2011 Del på Facebook Startet 23.Desember.2011 Da vi kjøpte seilbåten vår i høst så var det med en autopilot av gammel årgang,Navico 5000 heter den. Den ser så å si ubrukt ut,denne typen er med reimdrift.Enkelt panel for sb og bb fulgte med. Noen som har kjennskap til denne ? Tidligere eier av båten har aldrig brukt den. Tenkte å bruke den om den funker. Erfaringer fra andre ? Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 23.Desember.2011 Del på Facebook Svart 23.Desember.2011 (redigert) Dessverre ingen brukererfaringer, men jeg har også kjøpt en eldre båt med en Navico 4000, en utgave for litt mindre båter. Har ikke testet den ennå, men fant brukerveiledningtil WP 5000 her, om du ikke skulle ha denne fra før av. Også interessert i å høre andres erfaringer. Redigert 23.Desember.2011 av Sofaseileren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bo31 Svart 25.Desember.2011 Del på Facebook Svart 25.Desember.2011 Hei! Har en Bostrøm fra 81 med WP5000. Har brukt den en god del, og den fungerer utmerket. Helt nødvendig ved soloseiling ettersom fall og revliner betjenes ved mast. Fungerer fint ved motorkjøring under alle forhold, og også under seil om vinden ikke er for ustabil. Tror du vil erfare at den er en meget pålitelig 1. styrmann. Lykke til. BO31 Sitér dette innlegget Link to post
knut_m Svart 26.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Desember.2011 Prøver å feste den men er ikke sikker på om jeg har gjort det rett,var mange plastdeler som skulle inn i hverandre. Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 26.Desember.2011 Del på Facebook Svart 26.Desember.2011 Sjekk manualen. Mener den beskriver dette ganske utførlig. Hvis ikke, legg ut et bilde. (mener 4000 og 5000 er ganske identiske i montering) Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 27.Desember.2011 Del på Facebook Svart 27.Desember.2011 Mulig at min Navico er enda eldre, den har et stillbart kompass på boksen. Vi har bruker det på 5 året i Middelhavet og det styrer i slakke pene buer! Helt ok for motor. På denne brukes kompasset som fin-innstilling. Boksen bør stå beskyttet for vann. For øvrig robust elektronikk. Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 27.Desember.2011 Del på Facebook Svart 27.Desember.2011 Petter: Regner med at du har en WP 4000. Samme som jeg har. Bruker du denne på en 39foter? (Var redd at min båt på 30 var i største laget ..) Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 27.Desember.2011 Del på Facebook Svart 27.Desember.2011 ok jeg har dobble ror og derfor svært lite rorpress. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.