TDV Startet 24.Desember.2011 Del på Facebook Startet 24.Desember.2011 Hei Har noken med riviera og d6 mulighet til å ta nokre mål fra akterspeilet og diverse høgder. Skal bygge om fra dobbel installasjon til singel i min riviera. God jul Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 25.Desember.2011 Del på Facebook Svart 25.Desember.2011 Jeg har ingen riviera. Men Volvos annbefalinger ved 13 graders akterspeil er et X mål på 34,8 cm. Tykkelsen på speilen må være rundt 50mm. Vanligvis har du enten en papirmal man taper på for å bore og tegne etter. På båtfabrikker har man en aluminiums mal man skrur på i rette høyde slik at alle borehull blir så rette som mulig. Du vil trenge en jiggsag med blader til å skjære glassfiber, og et 14mm bor til boltene. Videre må du legge på et rettholt slik at du ser speilen er nogenlunde rett over midten. pakningen vil kunne ta opp 2-3 mm. Men jo rettere jo bedre. Det vil du merke når boltene skal føres inn med skjoldet. Bare spør hvis du lurer på noe mer. Slike motorer har jeg montert sikkert 100 av. Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 26.Desember.2011 Del på Facebook Svart 26.Desember.2011 Beklager forrige innlegg. X mål som er oppgitt er ved to motorer. På single er høyden rundt 36 cm. Dette må jeg sjekke opp hvis du er interressert. Er dette den riviera som ble bygd i Arendal? Riviera 7400 eller rundt der. Sitér dette innlegget Link to post
TDV Svart 19.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2012 hei eg har fått tak i mal for å lage hull i akterspeilet. har laga hull i båter før for å sette inn hekkagregat. men er interessert i mål på motorfester og bredde/høgde på bjelker i bunn i båten. eg må flytte dei eg har no, sidan min riviera er dobbel installasjon nå. så om noken med riviera og d6, kan stupe nedi med haudet først å ta noken mål/ bilder hadde det vert fint Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 20.Januar.2012 Del på Facebook Svart 20.Januar.2012 Er Riviera 925 så kontakt Huseklepp modellverksted i Tønsberg. Veldig hyggelige folk som sikker hjelper deg med dette. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.