Marwin Svart 2.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2012 (redigert) Er LED-pæra tyngre enn den vanlige glødepæra? Hvilken pære er det da? I mitt tilfelle, var det ingen nevneverdig forskjell. (Liten båt!) Klart, på en større båt (også havgående) ville jeg ikke tenke på å bytte til LED, med mindre det er snakk om pinnebåt uten motor igang. (Alså strømsparing.) Redigert 2.Januar.2012 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Bitteliten Svart 2.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2012 Min led lampe var betydelig tyngre. Detter er led pæra http://www.seatronic.no/lanterner-led-lanternepaerer-c-237_160/led-paere-hvit-p-703 Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 6.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2013 Skal skifte ankerlanternen til led jeg også, og kjøpte pære som har 3000K farge, og lyser med 60 lumen. Dette skulle vel være tilstrekkelig? Strømforbruk 0,7W Hadde den som Bitteliten har i forrige båt, men den lyste vel voldsomt syntes jeg.(Og naboen) Og når det gjelder vekt virker ikke denne særlig tyngre enn tilsvarende "vanlig" pære. Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 6.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2013 Best Marin 130,- Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 6.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2013 Jeg kjøpte på Maritim,husker ikke pris.Men er ikke fornøyd. Bra lys er det,men virker som de er veldig kresne på kontakt i sokkelen (ihvertfall på mine gamle innsatser) Jeg kommer til å investere i ordentlige LED lanterner.. Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
fluefiskeren Svart 6.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2013 Erfarte ikke noe problem der, men er enig i at om det skulle bli noe problem så får en jo muligens bytte. Er ihvertfall en bra gevinst når det gjelder spart strøm på ankerlanterna i uthavn. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 6.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2013 Eg synest eg må bytte lanternepærer for ofte. Bytter ca2 i året. Eg vurderer å finne led fra e-bay. Led tåler meir juling, men eg har inntrykk av at de lager støy på vhf. Men om eg finner billige pærer på e-bay er det jo verdt å prøve. Nokon som har prøvd å ta inn pærer sjølv? Eg har 24v Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.