Jens Kristiansen Svart 19.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2005 Hej Jens igen! förstår ditt/ert dilemma, jag var ikke medveten om att folk ringer o begär support av navigasjonsprogram på det sätt som du beskriver, trodde inte det var möjligt! det står ju nesten undantagslöst att navigasjonsprogrammen endast er tenkt som ett extra hjälpmiddel og att leverandören fraskriver sig alt ansv osv osv... og att paperskort alltid skall finnas ombord osv dom gånger det har krånglat för mig, några enstaka gånger...så har det med största sannolikhet berott på någon tabbe som jag själv gjort, har liksom aldrig kommit på ide'n o ringa upp leverandören der mitt ute på sjön og begära support! en följdfråga blir Ni leverar ju til merparten av handelsflottan, ringer dom upp o säger : Nu har sytemet pajjat ! Va fan ska vi göra Hvor er vi ???!! <{POST_SNAPBACK}> Sitér dette innlegget Link to post
Jens Kristiansen Svart 19.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2005 Hej Jens igen! förstår ditt/ert dilemma, jag var ikke medveten om att folk ringer o begär support av navigasjonsprogram på det sätt som du beskriver, trodde inte det var möjligt! det står ju nesten undantagslöst att navigasjonsprogrammen endast er tenkt som ett extra hjälpmiddel og att leverandören fraskriver sig alt ansv osv osv... og att paperskort alltid skall finnas ombord osv dom gånger det har krånglat för mig, några enstaka gånger...så har det med största sannolikhet berott på någon tabbe som jag själv gjort, har liksom aldrig kommit på ide'n o ringa upp leverandören der mitt ute på sjön og begära support! en följdfråga blir Ni leverar ju til merparten av handelsflottan, ringer dom upp o säger : Nu har sytemet pajjat ! Va fan ska vi göra Hvor er vi ???!! <{POST_SNAPBACK}> Dom kontactar sannolikt sin utstyrlevarandør, Sperry, racal osv Professioneller brukere er en glede: Ikke bare legger de igjen mer penger men de har gjene både maritim utdannelse og servcemann/elektriker ombord Hurra torpedo for handelsflåten. Jens www.Kystaltlas.no Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 19.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2005 Professioneller brukere er en glede: Ikke bare legger de igjen mer penger Hurra torpedo for handelsflåten. Jens www.Kystaltlas.no <{POST_SNAPBACK}> kommer med ytterligare en fråga hur ser marknadsandelarna ut mellan dom olika proffs sytemen, vet du något om det? hur stor prosentandel kjör CMap, Transas osv ?? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Jens Kristiansen Svart 19.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2005 kommer med ytterligare en fråga hur ser marknadsandelarna ut mellan dom olika proffs sytemen, vet du något om det? hur stor prosentandel kjör CMap, Transas osv ?? <{POST_SNAPBACK}> C-MAP er størst og har en markedsandel på 40%, mens 7seas, transas og none mindre "lokale", har resten, men altså enkeltvis ikke over 40%. I Light Marine segmentet er nok variasjonene veldig lokale US vs Europa. Følgende bruker C-MAP, men noen tar også andre kart: B&G, JRC, SCS, Leica, Simrad, Cetrek, SEIWA, Chartwork Ltd, Lorenz, datamarine, MaxSea, Si-tex, echotec, sodena, FURONO, Standard Horizon, Navman, SUZUKI, Humminbird, Plastimo, SW&N, Interphase, RayMarine, VDO jk Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 19.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2005 Dom kontactar sannolikt sin utstyrlevarandør, Sperry, racal osv <{POST_SNAPBACK}> Jeg trodde Sperry bare leverte militære systemer. Er ikke de nå kjent som Northrop-Grumman? Racal eksisterer vel ikke lenger? Er ikke de nå spist av Fugro? Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Jens Kristiansen Svart 19.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2005 Jeg trodde Sperry bare leverte militære systemer. Er ikke de nå kjent som Northrop-Grumman? Racal eksisterer vel ikke lenger? Er ikke de nå spist av Fugro? <{POST_SNAPBACK}> Dette vet du sikker bedre enn meg. Jeg svarte i generelle termer. Dette ligger ikke under vårt kontor egentlig og jeg har ikke blitt briefet på proffssystemer. jk Sitér dette innlegget Link to post
Marø Svart 19.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2005 Jeg fikk KA til jul og synes det ser veldig bra ut. Kommer til å bruke det som supplement til kartplotter. Vil det komme noe lignende for svenskekysten? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 19.Januar.2005 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2005 (redigert) Vil det komme noe lignende for svenskekysten? <{POST_SNAPBACK}> Hej Nordan ! Ikke vad jag vet, det kommer dock helt nya båtsportkort för västkusten til denna säsongen, Västkusten delas då upp i två delar, första delen kommer vara klar till mässan i Gbg Skall oxo säga att jag inte sett KA mer en den pdf-fil som ligger på nätet ! det er väl land-infon höjdkurvor och så som saknas på dom svenska båtsportkorten ! (till dom svenska båtsportkortens fördel kan sägas att dom er autoriserade sjökart !! det er alltså juridiskt möjligt för ett yrkesfartyg att använda dom, om någon skulle få för sig att gå inomskärs !! ) Redigert 19.Januar.2005 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.