Jump to content

Kystatlas


Bitteliten

Recommended Posts

Hej Jens igen!

 

förstår ditt/ert  dilemma,

 

jag var ikke medveten om att folk ringer o begär support av navigasjonsprogram på det sätt

som du beskriver, trodde inte det var möjligt!

 

det står ju nesten undantagslöst att navigasjonsprogrammen endast er tenkt som ett extra

hjälpmiddel og att leverandören fraskriver sig alt ansv osv osv... og att paperskort alltid skall

finnas ombord osv

 

dom gånger det har krånglat för mig, några enstaka gånger...så har det med största sannolikhet

berott på någon tabbe som jag själv gjort, har liksom aldrig kommit på ide'n o ringa upp

leverandören der mitt ute på sjön og begära support!  :smiley:

 

en följdfråga blir

 

Ni leverar ju til merparten av handelsflottan, ringer dom upp o säger : Nu har sytemet

pajjat ! Va fan ska vi göra  Hvor er vi ???!!  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Link to post

Hej Jens igen!

 

förstår ditt/ert  dilemma,

 

jag var ikke medveten om att folk ringer o begär support av navigasjonsprogram på det sätt

som du beskriver, trodde inte det var möjligt!

 

det står ju nesten undantagslöst att navigasjonsprogrammen endast er tenkt som ett extra

hjälpmiddel og att leverandören fraskriver sig alt ansv osv osv... og att paperskort alltid skall

finnas ombord osv

 

dom gånger det har krånglat för mig, några enstaka gånger...så har det med största sannolikhet

berott på någon tabbe som jag själv gjort, har liksom aldrig kommit på ide'n o ringa upp

leverandören der mitt ute på sjön og begära support!  :smiley:

 

en följdfråga blir

 

Ni leverar ju til merparten av handelsflottan, ringer dom upp o säger : Nu har sytemet

pajjat ! Va fan ska vi göra  Hvor er vi ???!!  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

:wink:

Dom kontactar sannolikt sin utstyrlevarandør, Sperry, racal osv

Professioneller brukere er en glede:

Ikke bare legger de igjen mer penger

men de har gjene både maritim utdannelse og servcemann/elektriker ombord

 

Hurra torpedo for handelsflåten.

 

Jens

www.Kystaltlas.no

Link to post

kommer med ytterligare en fråga  :wink:

 

hur ser marknadsandelarna ut mellan dom olika proffs sytemen, vet du något om det?

 

hur stor prosentandel kjör CMap, Transas osv ??

<{POST_SNAPBACK}>

C-MAP er størst og har en markedsandel på 40%, mens 7seas, transas og none mindre "lokale", har resten, men altså enkeltvis ikke over 40%.

 

I Light Marine segmentet er nok variasjonene veldig lokale US vs Europa.

Følgende bruker C-MAP, men noen tar også andre kart:

B&G, JRC, SCS, Leica, Simrad, Cetrek, SEIWA, Chartwork Ltd, Lorenz,

datamarine, MaxSea, Si-tex, echotec, sodena, FURONO, Standard Horizon, Navman, SUZUKI,

Humminbird, Plastimo, SW&N, Interphase, RayMarine, VDO

 

jk

Link to post

Vil det komme noe lignende for svenskekysten?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Nordan !

 

 

Ikke vad jag vet, det kommer dock helt nya båtsportkort för västkusten til denna säsongen,

Västkusten delas då upp i två delar, första delen kommer vara klar till mässan i Gbg

 

Skall oxo säga att jag inte sett KA mer en den pdf-fil som ligger på nätet !

det er väl land-infon höjdkurvor och så som saknas på dom svenska båtsportkorten !

 

(till dom svenska båtsportkortens fördel kan sägas att dom er autoriserade sjökart !!

det er alltså juridiskt möjligt för ett yrkesfartyg att använda dom, om någon skulle få för sig att

gå inomskärs !! :wink: )

Redigert av Gunga Din (see edit history)

S/Y Gunga Din

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...