viksund 990 Startet 27.Desember.2011 Link til dette innlegget Startet 27.Desember.2011 Leker litt med tanken på vedfyrt Dickinson ovn, har noen prøvd disse? Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 27.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2011 Det er nok lettere å holde diesel tørr en ved! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
index Svart 28.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2011 Jeg har tenkt tanken, det må være koselig å fyre med ved i båten. Men på den annen side så tar veden plass ombord, det griser til og den må mates kontinuerlig for å ikke slukne. Så rent bruksmessig er nok en dieselovn greiere, bruker diesel rett fra tanken og kan brenne døgnet rundt uten tilsyn.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
M/S Bastard Svart 28.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2011 Man kan jo bruke disse brikketene, de blir det ikke søl av. Jeg ville nok valgt diesel, mye enklere Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 28.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2011 Eller denne.http://www.dickinson...com/propane.php Hvis jeg har regnet rett så får en ut 2000W ut av Dickinson9000 til en pris på 299kr. 10kg propan som gir ca.140 timer brenntid. 7t på 1 LB, 7500BTU Eberen D4=0.25 l time 2000W Så eberen bruker er det samme med dieselpris på kr 10.. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
viksund 990 Svart 28.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2011 Jeg har en Nevport diesel ovn og denne er helt rå men så for meg ved ovnen under hartoppen og kalesja om kvelden isteden for en sånn butanovn fra biltema. er jo stillig med lukta og litt røyk. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2011 Høres ikke dumt ut det! Lukta og knitringen fra tørr og fin bjørkeved overgår sur dieselrøyk med stor margin! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Roger jo Svart 29.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2011 Lukta og knitringen fra tørr og fin bjørkeved overgår sur dieselrøyk med stor margin! Og aska fyker over til nabobåten. NEI EN MÅ FYRE MED GASS.. bare litt småtteri som kommer ut av pipa. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
viksund 990 Svart 2.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2012 Dickinson ovnen med diesel fyring er ganske bra med tanke på sot vis mann bruker den riktig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.