primusmotor Startet 28.Desember.2011 Del på Facebook Startet 28.Desember.2011 Hei på min hydrauliske styring på flybridge (sleipner) så er det en jævlig stygg tank som bare henger og slenger der, hva er egentlig denne til? Den er koblet på påfyllingen til styringen, kan man bare ta denne vekk og sette på en blinding her???? Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Lazyjack Svart 28.Desember.2011 Del på Facebook Svart 28.Desember.2011 (redigert) Jeg synes den var kjempetøff Redigert 28.Desember.2011 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 28.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Desember.2011 Jeg synes den var kjempetøff hehe ja den er fantastisk flott laget:-) Han skulle vært skutt han som monterte noe slikt...... Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Frøken Fryd Svart 28.Desember.2011 Del på Facebook Svart 28.Desember.2011 Det er jo en ekspansjonstank da, så skal forhindre at det kommer luft i systemet. Denne bør monteres som høyeste punkt og det er den vel knapt hos deg. Jeg ville tatt den bort, hvis du senere får luft i slangene ville jeg heller koblet meg inn på baksiden av rattpumpen og forsøkt med en liten tank så høyt som mulig. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 28.Desember.2011 Del på Facebook Svart 28.Desember.2011 Det skal ikke være nødvendig med en slik ekstern ekspansjonstank som det der. Rattpumpen inneholder tank som skal være stor nok. Når slike harryløsninger tas i bruk så er det nok for å løse et eller annet problem hva nå det måtte være... Ikke blend hullet helt, det skal kunne puste litt. En blindplugg med et 2 mm hull i er rikelig. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Ruby Svart 28.Desember.2011 Del på Facebook Svart 28.Desember.2011 På min forrige båt laget jeg meg en slik "innretning" til bruk når hydraulikksystemet skulle luftes. Under drift skal rattpumpen normalt ha stor nok innebygget ekspansjonstank. Jeg hadde litt problemer med at det rant litt over når det ble skikkelig varmt (altså ikke et hyppig problem på vestlandet...) Årsaken var trolig at hydraulikkanlegget var installert med for stor dimensjon på slangene, slik at totalt oljevolum ble større enn rattpumpen var beregnet for. Kanskje forrige eier har opplevd det samme, og bare latt denne ekstra tanken stå permanent? Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 28.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Desember.2011 Takk for svar alle sammen. Får prøve og ta den vekk, det er faktisk en orginal sleipner tank dette med logo og det hele, så det er nok tiltenkt at den skal være montert, men sikkert ikke slik:-) Forrige eier har hatt båten siden den var ny, og det er Holms (sun) som har montert denne......tro d eller ei. Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Mix Svart 28.Desember.2011 Del på Facebook Svart 28.Desember.2011 Det er en orginal Sleipner tank beregnet for Sleipner thrustere. Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 28.Desember.2011 Del på Facebook Svart 28.Desember.2011 Ser det er kommet inn noen riv ruskende forslag angående tanken, og hva den skal brukes til... Det er jo innlysende at denne tanken er beregnet for etterfylling av kompass-spriten etterhvert som du forsyner deg av denne. Dette er standardutstyr på alle båter for Gamvikværinger;-) Sikkert forrige eier som monterte den for SoA spesial! (intern spøk mellom meg og Primus) Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
primusmotor Svart 28.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Desember.2011 (redigert) Ser det er kommet inn noen riv ruskende forslag angående tanken, og hva den skal brukes til... Det er jo innlysende at denne tanken er beregnet for etterfylling av kompass-spriten etterhvert som du forsyner deg av denne. Dette er standardutstyr på alle båter for Gamvikværinger;-) Sikkert forrige eier som monterte den for SoA spesial! (intern spøk mellom meg og Primus) Å fan;-) Det er det den er til. ja så slangen var forlenget ned i køya, deilig med kompasssprit på morgenkvisten så man kommer på rett kurs;-) Klar for båttur neste helg simonini299?? Redigert 28.Desember.2011 av primusmotor (see edit history) Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Christel III Svart 28.Desember.2011 Del på Facebook Svart 28.Desember.2011 (redigert) Å fan;-)Det er det den er til. ja så slangen var forlenget ned i køya, deilig med kompasssprit på morgenkvisten så man kommer på rett kurs;-)Klar for båttur neste helg simonini299?? Kommende, eller helgen etter? Alltid klar jeg:-) Husk å fylle opp tanken før avreise da! Redigert 28.Desember.2011 av Christel III (see edit history) Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
primusmotor Svart 29.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 Kommende, eller helgen etter? Alltid klar jeg:-) Husk å fylle opp tanken før avreise da! Blir neste helg visst mulig, har en uke igjen her ute på storhavet, men kan trøste meg at jeg har 360 graders sjøutsikt;-) Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Dag-Håkon Svart 5.Januar.2012 Del på Facebook Svart 5.Januar.2012 Jeg hade planer om å lage en enda mindre elegant løsning på flybridge på min Viksund 925, men har solgt båten. Det var asymetrisk hovedsylinder og siden øvre rattpumpe var tiltet ble ekspansjonstankenen i rattpumpen for liten ved fullt utslag til ene siden. Resultatet var at om vinteren når oljen krøp sammen kom det luft inn i systemet og styringen sviktet. Hadde tenkt å sette på bremsevæskebeholder for go-cart på fyllenippelen for å øke tankvolumet litt men det ble det ikke tid til.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.