Bitteliten Startet 28.Desember.2011 Del på Facebook Startet 28.Desember.2011 Sitter og lærer meg bruk av tabell. Har bestemt meg for å skjønne dette skikkelig og ikke stole bare på computer Skal finne SI, overflatetid, mellom to dykk. Dykk 1 er 20m 29minutter Dykk 2 er 14 m 39 minutter Finner da dykk 1 gir metningsgruppe M fra tabell 1. Bruker tabell 3 og finner at dykk 2 gir metningsgruppe P Så spørsmålet. Skal finne SI i tabell 2, men rad M krysser ikke kolonne P. Vil det si at nødvendig overflatetid mellom disse to dykken er null minutter? Sitér dette innlegget Link to post
s/y UT-sia Svart 31.Desember.2011 Del på Facebook Svart 31.Desember.2011 Heisan Du er ute etter korteste mulige overflatetid mellom to dykk. Når metningsgruppen fra dykk to (vannrett rad i bunnen på side en) og metningsgruppen fra dykk en (den skrå linjen på side en) IKKE krysser hverandre vil det som du sier, bli 0 minutter i påkrevd overflatetid mellom de to aktuelle dykkene. Tommy Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar.2012 Takk for hjelpen. Alltid nyttig å ha erfarne folk å spørre ! Sitér dette innlegget Link to post
dykkern Svart 2.Januar.2012 Del på Facebook Svart 2.Januar.2012 Hei Bitteliten, Siden du ønsker å lære deg tabellen, så tenkte jeg bare å avklare noe med deg. På tabelldel 3 finner du ikke metningsgruppen etter påfølgende dykk, men "resterende nitrogentid". Gjennomføres disse dykkene uten overflateintervall, vil du få metningsgruppe X etter andre dykket. (men helt korrekt: du trenger ikke ha et overflateintervall mellom dykkene) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar.2012 (redigert) Takk for oppklaringen. Etter husken har min tabell 3 to tall i hver rute 1. resternede nitrogentid 2. max tid på et dykk med fradrag for resterende nitrogentid. 1+2=maks tiden på et dykk gitt dybde og metningsgruppe angitt i tabell 1. Dette tatt litt på husken. Redigert 2.Januar.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.