Jump to content

Hydraulikk i/under vann

Kjetel

Recommended Posts

Hei,

i julepresang til meg selv ble det ny jolle. Denne blir for tung til å ha på daviterne mine. Dermed er jeg i gang med å planlegge en hydraulisk løsning. Til dette formålet trenger jeg to hydrauliske sylindere som kan jobbe i/under vannflaten. Å få produsert disse i 316L stål for formålet koster MANGE båtlapper, dermed trenger jeg hjelp til å finne en type sylinder som er hyllevare til formålet. Har selv tenkt i baner alla power trim sylindere, men disse har en løsning for sjokk ved grunnstøting som gjør dem ubrukelige.

CMC elektroydraulisk aktuator har jeg også vært inne på, men er det maks 12" vandring, noe som blir litt for lite med hensyn til vekten den skal løfte. ( Kraft x arm går ikke opp når bevegelsen blir så kort. )

Har noen noen gode ideer om hvor slikt kan være hyllevare?

Hei

Vanskelig å si noe om ettersom du ikke oppgir hverken diameter eller slaglengde.

Var innom Metallretur på Andøya i Kristiansand i går.

Der sto en pakkemaskin fra tetrapak til hugging. Ca 6 m3 stappfull av syrefast leamikk som sylindere, fjærer, elektrohydrauliske ventiler, styringssystemer osv. Tror knapt jeg har sett så mye artig leamikk samlet på ett sted før, og alt var i syrefast.

Måtte anstrenge meg for å snu ryggen til..

Kanskje verdt å kikke på hvis du er i nærheten før den hogges?

Godt nyttår!

Mons

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...