Kjetel Startet 28.Desember.2011 Link til dette innlegget Startet 28.Desember.2011 Hei, i julepresang til meg selv ble det ny jolle. Denne blir for tung til å ha på daviterne mine. Dermed er jeg i gang med å planlegge en hydraulisk løsning. Til dette formålet trenger jeg to hydrauliske sylindere som kan jobbe i/under vannflaten. Å få produsert disse i 316L stål for formålet koster MANGE båtlapper, dermed trenger jeg hjelp til å finne en type sylinder som er hyllevare til formålet. Har selv tenkt i baner alla power trim sylindere, men disse har en løsning for sjokk ved grunnstøting som gjør dem ubrukelige. CMC elektroydraulisk aktuator har jeg også vært inne på, men er det maks 12" vandring, noe som blir litt for lite med hensyn til vekten den skal løfte. ( Kraft x arm går ikke opp når bevegelsen blir så kort. ) Har noen noen gode ideer om hvor slikt kan være hyllevare? Sitér dette innlegget Link to post
zoltan Svart 28.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2011 Hva med en styresylinder fra en hydralisk styring?? Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 30.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2011 Økonomideler har masse slikt. Ellers så er det mye billig her, har handlet hos dem flere ganger. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
mons Svart 31.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2011 Hei Vanskelig å si noe om ettersom du ikke oppgir hverken diameter eller slaglengde. Var innom Metallretur på Andøya i Kristiansand i går. Der sto en pakkemaskin fra tetrapak til hugging. Ca 6 m3 stappfull av syrefast leamikk som sylindere, fjærer, elektrohydrauliske ventiler, styringssystemer osv. Tror knapt jeg har sett så mye artig leamikk samlet på ett sted før, og alt var i syrefast. Måtte anstrenge meg for å snu ryggen til.. Kanskje verdt å kikke på hvis du er i nærheten før den hogges? Godt nyttår! Sitér dette innlegget Mons Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.