Jump to content

Suzuki DT90. Trenger detaljerte bilder.


Fjordland

Recommended Posts

Noen som har en Suzuki DT90 som kunne tenkt seg og tatt noen bilder for meg?

 

Holder på og sette sammen en motor som eg kjøpte i deler. Men sliter litt med og finne ut kordan gass\gir arrangementet skal settes sammen på motoren.

 

Dårlige illustrasjoner i manualen og delekatalogen, itilegg til er sannsynligvis mangler noen smådeler, gjør dette ganske vanskelig.

 

Kan tenkes det er likt på andre modeller også med V4 og 2stk dobble forgassere?

Link to post

Hei,

 

leste muligens det du har skrevet litt raskt. Jeg har i alle fall skannet sidene om forgasserne. Sliter med å få lastet de opp, men regner med å fikse det når jeg får hjelp (hjelp).

 

Kanskje det egentlig var noe annet du var ute etter?

Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen.

Link to post
  • 1 måned senere...

Ja jøss... Det oppklarte faktisk mysteriet og.

 

Enten er mine gassere byttet om, eller så er armen som linkarmen festet til satt feil.

Den sitter nemlig på den øvre gasseren, og da er armen for kort...Men ser nå din er på den nedre...

 

Tusen takk for hjelpen. Da blr det en tur i garasjen imorgen! :thumbsup: :thumbsup:

Link to post

Tror eg har det eg trenger. MEn om det ikkje er til bryderi for deg, så kan du gjerne ta bilder rundt hele motoren. slik eg kan sjekke div koplinger, slanger etc etc...

 

Ikkje så greit og kjøpe ferdig demontert motor, som ein ikkje har demontert sjøl og sett kor ting var:)

 

montere litt, bestille deler, montere litt til for og finne ut det mangler enda mer deler...så det går litt sakte:)

Link to post
  • 4 år senere...

Hei Fjordland.

Vet at tråden er gammel, men fikk du denne motoren sammen?

Hvordan var kald starten på denne?

Har samme motor selv og syns det er treig til å starte når den er kald/ har stått ei uke å 2.

Eg må dra den på starteren minst 1 min før den antyder start..

Plugger er nye, forgassere renset og kompresjon er i orden.

Sviver fint etter at den har startet og går som ei klokke.

Nå: Shakespeare 15,6 fot Suzuki DT140 EFI (Prosjekt) (2021-…)

Nå:  92- Nor-Dan 6100  Mercury Verado 200 (2016-...)

Før: 91- Skipsplast 460 Suzuki DT90         (2008-2016)

Før: 80- GH10               Evinrude 8             (Midt på 90-tallet)

Link to post

Fikk den til ja.

Fungerer choke/kaldstart solenoiden? Når du trykker nøkkelen innover skal du høre et lite klikk fra motoren. Da pumper den en skvett bensin inn i innsug/forgasser (venturi).

Må pumpe en stund på blæra når den har stått en stund. Går mye bensin i forgasserene.

 

På de kaldeste dagene i vinter (under 0 grader) pleide eg å pumpe bensinblæra hard, holde nøkkel inne og pumpe et par ganger til. Da pumper du bensin rett inn i innsuget/forgasser (venturi) og gir den litt ekstra og starte på.

Link to post

Ja, den virker..

Motoren har vert sånn så lenge eg har hatt den (ca.7 år)

Har aldri starta den ved under 10 grader

Men mistenker tempsensoren, som endrer tenningen på kald motor..

 

Kan måle den, men vet ikke noe om verdiene stemmer for finner ikke noe om hvilke Ohm den skal ha.

Nå: Shakespeare 15,6 fot Suzuki DT140 EFI (Prosjekt) (2021-…)

Nå:  92- Nor-Dan 6100  Mercury Verado 200 (2016-...)

Før: 91- Skipsplast 460 Suzuki DT90         (2008-2016)

Før: 80- GH10               Evinrude 8             (Midt på 90-tallet)

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...