Fjordland Startet 29.Desember.2011 Del på Facebook Startet 29.Desember.2011 Noen som har en Suzuki DT90 som kunne tenkt seg og tatt noen bilder for meg? Holder på og sette sammen en motor som eg kjøpte i deler. Men sliter litt med og finne ut kordan gass\gir arrangementet skal settes sammen på motoren. Dårlige illustrasjoner i manualen og delekatalogen, itilegg til er sannsynligvis mangler noen smådeler, gjør dette ganske vanskelig. Kan tenkes det er likt på andre modeller også med V4 og 2stk dobble forgassere? Sitér dette innlegget Link to post
Skjær i sjøen Svart 29.Desember.2011 Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 skulle gjerne hjulpet deg, men båtten står og koser seg innendørs et stykke herfra og blir ikke tilgjengelig før i april. Hjelper hverken split-tegninger eller service-/repairmanual? Sitér dette innlegget Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post
Fjordland Svart 29.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 Har en pdf som omfatter alle modeller, og eg har prøvd brownspoint delekatalog. Men det er ingen tegninger som viser kordan dette skal settes sammen... Sitér dette innlegget Link to post
Skjær i sjøen Svart 29.Desember.2011 Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 jeg sitter på servicemanualen. Jeg kan scanne og legge ut noen sider derfra i kveld. Vet ikke om det hjelper deg, men det er jo verdt forsøket! Sitér dette innlegget Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post
Fjordland Svart 29.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 Det er absolutt verdt et forsøk Sitér dette innlegget Link to post
Skjær i sjøen Svart 29.Desember.2011 Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 Hei, leste muligens det du har skrevet litt raskt. Jeg har i alle fall skannet sidene om forgasserne. Sliter med å få lastet de opp, men regner med å fikse det når jeg får hjelp (hjelp). Kanskje det egentlig var noe annet du var ute etter? Sitér dette innlegget Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post
Skjær i sjøen Svart 29.Desember.2011 Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 i dette innlegget DT90 har jeg noen bilder, men jeg bommer vel på de delene du er interessert i? mvh Sjær i Sjøen Sitér dette innlegget Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post
Fjordland Svart 29.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 Motoren er lik, men ser desverre ikkje det eg er på jakt etter. Mail sendt med adresse Sitér dette innlegget Link to post
Skjær i sjøen Svart 29.Desember.2011 Del på Facebook Svart 29.Desember.2011 Da var den på plass i dokumentarkivet: Service Manual Sitér dette innlegget Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post
Fjordland Svart 30.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2011 Takk for det. Litt vanskelig og se noe ut ifra bildene der, men noe hjelper det ihvertfall. Får tar med meg edb aparatet i garasjen en dag og kose meg. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 27.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2012 Løfter denne igjen eg. Noen som har mulgihet til og ta noen bilder? Sitér dette innlegget Link to post
argghhh Svart 27.Februar.2012 Del på Facebook Svart 27.Februar.2012 Du kan se ut fra denne hvor ting skal være og i hvilken rekkefølge . Titta i service manualen jeg har , men der var det ikke på langt nær så detaljert . Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 27.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2012 Nei desverre. Eg er på jakt etter en oversikt over alle overføringer mellom wire og forgasser/gir... Sitér dette innlegget Link to post
TurboThomas Svart 27.Februar.2012 Del på Facebook Svart 27.Februar.2012 Hei. har lik motor som deg. kan ta noen bilder om noen dager, eller du kan kikke på den om du er på andre siden av fjorden Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 27.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2012 (redigert) Hvor ligger båten din? Redigert 27.Februar.2012 av Fjordland (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TurboThomas Svart 27.Februar.2012 Del på Facebook Svart 27.Februar.2012 har akkurat tatt motor av. den ligger hjemme hos meg på kolnes 10min fra aksdal. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 27.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2012 Blir nok en litt lang kald tur det i Muslingen, får vente på noen bilder Sitér dette innlegget Link to post
TurboThomas Svart 27.Februar.2012 Del på Facebook Svart 27.Februar.2012 tar noen bilder om noen dager jeg. Sitér dette innlegget Link to post
TurboThomas Svart 29.Februar.2012 Del på Facebook Svart 29.Februar.2012 https://baatplassen.no/bildearkiv/26/26143/cimg3113.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/26/26143/cimg3112.jpg Er disse til hjelp? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 29.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Februar.2012 Ja jøss... Det oppklarte faktisk mysteriet og. Enten er mine gassere byttet om, eller så er armen som linkarmen festet til satt feil. Den sitter nemlig på den øvre gasseren, og da er armen for kort...Men ser nå din er på den nedre... Tusen takk for hjelpen. Da blr det en tur i garasjen imorgen! :thumbsup: Sitér dette innlegget Link to post
TurboThomas Svart 29.Februar.2012 Del på Facebook Svart 29.Februar.2012 Så bra! kan fikse flere bilder om du trenger. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 29.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Februar.2012 Tror eg har det eg trenger. MEn om det ikkje er til bryderi for deg, så kan du gjerne ta bilder rundt hele motoren. slik eg kan sjekke div koplinger, slanger etc etc... Ikkje så greit og kjøpe ferdig demontert motor, som ein ikkje har demontert sjøl og sett kor ting var:) montere litt, bestille deler, montere litt til for og finne ut det mangler enda mer deler...så det går litt sakte:) Sitér dette innlegget Link to post
Bergsholmen Svart 2.April.2016 Del på Facebook Svart 2.April.2016 Hei Fjordland. Vet at tråden er gammel, men fikk du denne motoren sammen? Hvordan var kald starten på denne? Har samme motor selv og syns det er treig til å starte når den er kald/ har stått ei uke å 2. Eg må dra den på starteren minst 1 min før den antyder start.. Plugger er nye, forgassere renset og kompresjon er i orden. Sviver fint etter at den har startet og går som ei klokke. Sitér dette innlegget Nå: Shakespeare 15,6 fot Suzuki DT140 EFI (Prosjekt) (2021-…) Nå: 92- Nor-Dan 6100 Mercury Verado 200 (2016-...) Før: 91- Skipsplast 460 Suzuki DT90 (2008-2016) Før: 80- GH10 Evinrude 8 (Midt på 90-tallet) Link to post
Fjordland Svart 3.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2016 Fikk den til ja. Fungerer choke/kaldstart solenoiden? Når du trykker nøkkelen innover skal du høre et lite klikk fra motoren. Da pumper den en skvett bensin inn i innsug/forgasser (venturi). Må pumpe en stund på blæra når den har stått en stund. Går mye bensin i forgasserene. På de kaldeste dagene i vinter (under 0 grader) pleide eg å pumpe bensinblæra hard, holde nøkkel inne og pumpe et par ganger til. Da pumper du bensin rett inn i innsuget/forgasser (venturi) og gir den litt ekstra og starte på. Sitér dette innlegget Link to post
Bergsholmen Svart 3.April.2016 Del på Facebook Svart 3.April.2016 Ja, den virker.. Motoren har vert sånn så lenge eg har hatt den (ca.7 år) Har aldri starta den ved under 10 grader Men mistenker tempsensoren, som endrer tenningen på kald motor.. Kan måle den, men vet ikke noe om verdiene stemmer for finner ikke noe om hvilke Ohm den skal ha. Sitér dette innlegget Nå: Shakespeare 15,6 fot Suzuki DT140 EFI (Prosjekt) (2021-…) Nå: 92- Nor-Dan 6100 Mercury Verado 200 (2016-...) Før: 91- Skipsplast 460 Suzuki DT90 (2008-2016) Før: 80- GH10 Evinrude 8 (Midt på 90-tallet) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.