Akora Svart 9.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2012 Så bra med tilbakemelding, hvilken skjerm er den koblet til? Går med planer om en liten selvbygg pc selv. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Sitér dette innlegget Link to post
Google Svart 9.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2012 Litt OT, men ligger du i vinterhavn i Horten nå SunFlyer? Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 9.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2012 Høvding: Bruker en Led-tv som skjerm. Merke VTech. Google: Ja Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
volfro Svart 9.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2012 Vi bruker i dag roterende hardisker på båtinstallasjoner (større båter) uten nevneverdige problemer. Brukte flere varianter tidligere med SSD disker men disse ga oss faktisk flere problemer enn dagens modell. Kan jo ha vært ett slumpetreff, men min erfaring er at i de fleste tilfeller så har pris og kvalitet en sammenheng. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 9.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2012 Tvilte ikke ett sekund på at jeg skulle ha SSD, trenger ikke være så stor som kartplotter så hva er problemet. Skal man ha mange filer innpå kan man kjøpe en ekstern eller intern vanlig harddisk ved siden av. Men windows/linux og kartprogrammet bør kjøres fra SSD, de er ikke dyre heller... Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 10.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2012 Har ikke sagt at det er ett problem, eg bare fortalte om vår erfaring. SSD disker finnst også i forskjellig kvaliteter / levetid. Skal være enig i at SSD hørest mest korrekt ut på båt, men det har ikke vært vår erfaring så langt. Her er det vi bruker i dag: http://www.br-automation.com/cps/rde/xchg/br-productcatalogue/hs.xsl/products_5321_ENG_HTML.htm Vi har vært innom 3 pc fabrikanter som bruker SSD disker over en 5 års periode men eg har ikke planer om å legge ut navn her. Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 10.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2012 Tradisjonelle "gammeldagse" harddisker tåler "langsomme" dunk ganske godt. Hvis programmet tåler midlertidig avbrudd er disker med fall-sensor å foretrekke; da trekkes lese/skrive-hodet vekk fra disken. Ville ikke brukt en slik i mindre planende båter i fart. Da heller SSD Men i deplasementsbåter skal det godt gjøres å få til så store momentane G-krefter at disken settes ut av spill. I databladene "white papers" står det hvor mange G (akselerasjon) disken tåler. SSD-er bør velges litt konservativt, dvs med mindre skrivehastighet enn noen av "jeg også"-fabrikantene som lover store skrive-hastigheter. De SSD-ene har vesentlig større feilarate. Mange av Intels SSD'er har lave oppgitte skrivehastigheter sammenlignet med skryte-SSD'ene, men anses i bransjen som pålitelige. Men tilsynelatende får du "mindre for pengene". Kabeinettet til en tradisjonell harddisk er ikke tett, men "puster" via en "ventil". Fuktighet- og temperatur-grenser finnes også i white papers. Sitér dette innlegget Link to post
Akora Svart 3.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2012 Lurer på om noen med litt peiling på PC kan hjelpe med et lite spørsmål her? Hvordan vil en slikPSU oppføre seg hvis den er tilkoblet 24V som gjerne lader med spenninger opp mot 28-29 volt? Det står "(clamping will occur at 25-27V)" Er det noen som har prøvt dette på 24 volt anlegg? Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 4.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2012 Har denne ute på prøve på en båt(også for å ta med korte turer utendørs) men vet ikke om eg har så god tru? Tiden vil vise. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.