KongKing Startet 29.Desember.2011 Link til dette innlegget Startet 29.Desember.2011 Hei. Jeg ser at flere har hatt dårlig erfaring med båtkjøp og at man ikke undersøker båten godt nok før kjøp. Som relativt uerfaren med større båter og lite greie på elektronikk og motor så ville det være viktig for meg å få sjekket et kjøpsobjekt nøye, men hvor skaffer jeg hjelp til dette? Jeg regner med at verksteder ikke har tid til slikt i sommermånedene. De vil kanskje også være skeptiske til å "gå god for" installasjoner i bruktbåter ved salg/kjøp? Synd ikke det er vanlig med "takstmenn" som det er i boligbransjen (selv om deres sjekk ofte er dårlig det også...). En test og vurdering av tekniske installasjoner i en båt til en halv mill og oppover burde vært obligatorisk. Jeg har jo en undersøkelsesplikt ved kjøp, men når ikke kunnskapen er der så må man ta selgere ord for sannhet. Problemet er at selger også kan være like grønn som meg, og da hjelper det lite... Noen som har brukt proffe under besiktigelse ved båtkjøp? Kongking Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 29.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2011 Det finnes mange takstmenn til bruk over hele landet. Sjekk med KNBF. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
20 Fot Svart 29.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2011 Kongelig Norsk Båtforening, KNBF, har beskitigelsesmenn som burde kunne brukes til slikt. Sitér dette innlegget MVH 20 Fot Link to post
Snakkes Svart 29.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2011 Jeg har brukt disse http://bsvest.no med godt resultat. da jeg skulle kjøpe min første båt og ikke viste noe særlig...Lykke til men det er jo her i Hordaland du skrev ikke noe om hvor du er. Sitér dette innlegget Link to post
Godvik Svart 29.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2011 Hei. Prøv Thomas Anmarkrud på Askøy. Har selv brukt han og har meget god erfaring med hans arbeid. Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 29.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2011 (redigert) Båten ligger i Østfold. Hvor grundige er disse som sjekker? Ser at det ikke er påkrevet med noe dokumentert fagkunnskap for å bli en slik hjelper. Men det er sikkert mer relevant med erfaring fra båtliv og kjennskap til typiske feil og mangler og problemer ved båter og motorer. Kk Redigert 29.Desember.2011 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Snikende skeptik Svart 30.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2011 Hva med å prøve Ole Petter her på forumet? Vet ikke om han gjør dette for private, men Send en IM og hør. Sitér dette innlegget Link to post
Kaldfisk Svart 30.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2011 Noen av disse ? http://www.knbf.no/docs/besiktigelsesmenn30112011.pdf Sitér dette innlegget Mvh Kaldfisk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.