Jump to content

Oppussing av Puma R-14, trenger råd om innredning, stereo etc


Puma r-14

Recommended Posts

Hei!¨

Jeg har nylig kjøpt en Puma r-14, Båten er nesten identisk med Selco selspirit båtene, og Selco Puma båtene.

Jeg har som plan og begynne og pusse den opp til våren, men tenkte jeg skulle legge ut en beskrivelse og en

del bilder av hvordan jeg ser for meg at den skal bli, planene er for tiden og pusse den opp innvendig. Men

tenkte jeg skulle skrive her og ta i mot forslag, innspill og få andre ideer og planer, Planen er og få det

så billigst og bra som mulig. Båten har to stoler foran og en sofa bak.

 

Her er et bilde av båten.

 

 

 

69_879882657.jpg

 

Slike stoler er i båten nå.

0001_131.jpg

 

Har lyst på noen som er like disse(hvit) Forslag til biligere enn 2290,-?

0001_136.jpg

 

 

Jeg har et par Boss marine 300w 6x9" og et par Boss marine 350w 6x9", men trenger ny cd spiller,

noen som har forslag til Boss marine spiller(så billig som mulig) men klarer og drive og få så mye som mulig

ut av Høytalerene, uten at jeg må kjøpe forsterker.

 

Skal også ha ny lanterne, vill ha en liten en, ganske lik denne (noen forslag):

lanternepaamasttoppmontert.jpg

 

Skal også trekke om Sideveggene, sofaen, osv i hvitt sky trekk. Noen som har forslag, eller har noen peiling på

hvor jeg kan Bestille det, eller kjøpe det?

 

Setter utrolig pris på om folk kommer med forslag, med linker, eller hvor jeg kan få tak i det, Skal være fint, men

gjerne så billig som mulig! Tar alle forslag i mot, og kommer til og legge ut bilder av prosjektet når jeg får startet

i slutten av Mars/stareten av April:)

 

Mvh

Herman

puma r-14

 

 

Link to post
Share on other sites

Hei, grattis med fin båt!

 

Tror de stolene du ønsker deg, muligens kan bli litt store i denne båten? Jeg synes egentlig de stolene du allerede har, er fine! De tror jeg også du får kjøpt armlene som dunkan ettermontere :thumbsup: hvis jeg ikke tar heeelt feil :rolleyes:

 

Spent på å se hvordan båten ser ut inni. Få ut noen bilder :newyearcheers:

 

Thomas.

Skvulp Båtforening
Nor Star 290, 2001
Hjemmehavn; Slependen, Bærum

Link to post
Share on other sites

Hei!

Har bare dette bildet, fordi båten er revet innvendig nå, men slet lenge med og laste opp bilde,

Men lastet det til slutt opp på denne linken: http://bildr.no/view/1066610

Jeg har målt og de stolene jeg har planer om, skal passe inn i båten, litt trang med beinplass ved sofaen

blir det uansett:) Men har veldig lyst på de stolene, men vist dere har noen andre forslag, så send linker!:)

Mvh

HERMAN

Link to post
Share on other sites

De er fine de stolene du ønsker deg ja, men jeg frykter de blir for store. Både at det blir trangt, og at ryggen muligens kan bli litt høy i forhold til vindskjermen? Jeg pusset opp en Nordkapp 17 for et par år siden. Da ønsket jeg meg samme stoler som deg, men endte opp med disse istedet.

 

Denne typen har jo ikke armlener, men fungerte fint likevel :smiley: Her kan du bare flytte over ryggen, så slipper du å snurre stolene rundt, for at de skal vende mot sofaen bak :thumbsup:

 

30042010861.jpg

 

30042010864.jpg

 

Du kan jo "prøvekjøpe" en av den stolen du har lyst på, også sjekke hvordan det blir. Det kan jo hende det blir helt topp det også! :smiley:

 

Har du flere bilder, selv om alt er revet, så legg dem gjerne ut! :flag_bp:

Skvulp Båtforening
Nor Star 290, 2001
Hjemmehavn; Slependen, Bærum

Link to post
Share on other sites

Ok, skjønner. Da ville jeg hvertfall ikke hatt for høye stoler. Men, det finner du sikkert ut av! :thumbsup::smiley:

 

Det er vel ikke prøvekjøpe det egentlig heter, men om du kjøper en stol, tar den forsiktig med til båten din, og ser hvordan det ser ut, kan du jo dra tilbake og heve kjøpet om den ikke gjør seg.

 

Om du får pengene tilbake i hånda vet jeg ikke, men en tilgodelapp for du sikkert bruk for senere uansett :yesnod::yesnod::yesnod:

Skvulp Båtforening
Nor Star 290, 2001
Hjemmehavn; Slependen, Bærum

Link to post
Share on other sites

Har et par 300w og et par 350w 6x9" boss marine,

Har du eller noen andre noen mening om hvor og hvordan

jeg bør sette opp høytalerene? og hvilket par som skal

være på de forskjellige stedene? Som sagt tidligere så

har jeg plass i sideveggene, og under sofaen, kan også

(vist det er nødvendig) sette opp en plate til høytalerene

under dekk, om det er lurt. Som sagt tar i mot alle forslag:)

-Herman

Link to post
Share on other sites

Jeg for min del ville skjært minst mulig i innerliner. Forrige eier hadde satt inn noen 8" høyttalere i weslingen min, de rusta og lagde brune render samt at det sprakk i gelcoaten rundt. Har plasta igjen hullene , men vanskelig å få det 100%

 

Og hvis du setter opp plata under dekk så får du fort mer bass samt at høyttalerne er beskyttet mot sjøsprøyt.

 

Ville også helt klart kjøpt en stereo som kan spille MP3 fra minnepenn - da slipper man hakking når man kjører i bølger

 

Seter: til en slik båt ville jeg gått for bøtteseter , sjekk litt rundt for å finne de som er minst utvendig og samtidig gir bra støtte slik at du sitter stødig v/ litt aktiv kjøring i bølger

 

De gamle klappstolene får du sikkert solgt , f.eks legg de ut her på forumet på markedet, så får du frigjort noen kroner til innkjøp av nye

 

 

 

 

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...