jo_no Startet 31.Desember.2011 Link til dette innlegget Startet 31.Desember.2011 Har endelig fått demontert septikgiveren. Flottøren sitter fast og jeg må gjøre rent. Hvilket rengjøringsmiddel er mest effektivt? Salmiakk, 'avløpsåpner', eller eddik (har jeg hørt(??)) Tekte å sette giveren i en avskåren brusflaske og la den "rette oppløsningen" jobbe.. Det finnes forresten en seger-ring under for å få flottøren ut. Ja, glemte nesten å si det: Det er en Wema giver for den som ville spørre om det. Her er et bilde: Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Nemo Svart 1.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2012 Systemrens er bra. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 1.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2012 Antar at det er forkalkninger og da fungerer vanlig 7% eddik bra, la den være neddykket til alt er løst opp. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 1.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2012 Den jobben har jeg også utestående, ette bare 2 år. Hvor lang tid gikk det før din sluttet å virke? Jeg forsøkte å fylle tanken med maritim sin septiktankrens, men det hjalp ingenting. Så giveren må nok opp, men den sitter litt kjedelig til. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 1.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2012 Samme her! Etter 2-3 år. Skal prøve å få fikset det i vinter. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
jo_no Svart 1.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2012 Den jobben har jeg også utestående, ette bare 2 år. Hvor lang tid gikk det før din sluttet å virke? Jeg forsøkte å fylle tanken med maritim sin septiktankrens, men det hjalp ingenting. Så giveren må nok opp, men den sitter litt kjedelig til. Holdt 4 sesonger før dette skjedde... gjør det nå slik at det blir mere lettvindt å få komme til. Her er fremgangsmåten: Ut med kjøleskapet; frem med hullsag og skjære hull: Benytter 'kappet' til å lime under et 'lokk' (lokket er en tynn plate rustfritt stål): Her sees lokket på plass. Kjøleskapet stikker såpass frem at lokket skjules. (Det store lokket er gjort tilsvarende for å komme til mannhullet i septiktanken) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 Glimrende illustrasjon! Hvis dette er noe som må gjøres "jevnlig" så må jeg også legge opp til noe som er lett tilgjengelig. Ligger midt under bysse-gulvet, som er et tykt teakgulv. Det er allerede en luke der, hvor giveren sitter akkurat under kanten - er jeg virkelig heldig kan jeg file forsiktig uten at det blir synlig, og kanskje kan klare å lirke den ut. Sitér dette innlegget Link to post
jo_no Svart 4.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2012 Eddikken gjorde susen Etter et døgn var det bare å ta på seg en gummihanske å gni alt av i en bøtte med varmt vann. Åpnet giveren og trakk en klut gjennom sylinderen... og "dett var dett" Som dere ser, ble den nesten som ny: Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 4.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2012 Eddik i hvilket blandingsforhold? Utvannet? Sitér dette innlegget Link to post
jo_no Svart 4.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2012 Jepp, 7% ublandet. Kappet noe av en 0,5 liter brusflaseke, satte giveren oppi ogg fyllte på eddik. Det må jo legges til (slik bildet i første posting illustrerer) at giveren var mest grodd nederst slik at det ikke hadde noen hensikt å sette hele sylinderens høyde under eddik. Sitér dette innlegget Link to post
2rmod Svart 6.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2012 Hmm.. Eddik så ut til å gjøre susen ja. Har selv brukt rikelig med såpe til oppvaskmaskin. Virker bra det og Har en "dæsj" av dette i toalettet en gang i blant og, for å få vasket tanken. Skummer bra Sitér dette innlegget Tormod Beichmann Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.