Jump to content

Hvilket rengjøringsmiddel for rengjøring av septikgiver

jo_no

Recommended Posts

Har endelig fått demontert septikgiveren. Flottøren sitter fast og jeg må gjøre rent.

Hvilket rengjøringsmiddel er mest effektivt? Salmiakk, 'avløpsåpner', eller eddik (har jeg hørt(??))

Tekte å sette giveren i en avskåren brusflaske og la den "rette oppløsningen" jobbe..

Det finnes forresten en seger-ring under for å få flottøren ut.

Ja, glemte nesten å si det: Det er en Wema giver for den som ville spørre om det.

Her er et bilde:

img_0961rezised.jpg

Den jobben har jeg også utestående, ette bare 2 år. Hvor lang tid gikk det før din sluttet å virke? Jeg forsøkte å fylle tanken med maritim sin septiktankrens, men det hjalp ingenting. Så giveren må nok opp, men den sitter litt kjedelig til.

Holdt 4 sesonger før dette skjedde... gjør det nå slik at det blir mere lettvindt å få komme til.

Her er fremgangsmåten:

Ut med kjøleskapet; frem med hullsag og skjære hull:

img_0964rez.jpg

Benytter 'kappet' til å lime under et 'lokk' (lokket er en tynn plate rustfritt stål):

img_0962rez.jpg

Her sees lokket på plass. Kjøleskapet stikker såpass frem at lokket skjules.

(Det store lokket er gjort tilsvarende for å komme til mannhullet i septiktanken)

img_0965rez.jpg

Glimrende illustrasjon!

Hvis dette er noe som må gjøres "jevnlig" så må jeg også legge opp til noe som er lett tilgjengelig. Ligger midt under bysse-gulvet, som er et tykt teakgulv. Det er allerede en luke der, hvor giveren sitter akkurat under kanten - er jeg virkelig heldig kan jeg file forsiktig uten at det blir synlig, og kanskje kan klare å lirke den ut.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...