Jump to content

Hvilken båt kunne du tenkt deg i 2012 og hvorfor?


M4gnus

Recommended Posts

Den må ha AC, og lugar fremme, og dinette, slik at det blir 3 lugarer når dinette legges ned til seng. Den skal være kalesjefri. Marsje på helst 15 knop og oppover. Flybridge.

Helst enkelinstallasjon men ikkje eit must. Thruster både framme og bak helst. 34 fot og oppover.

Gode dollbord med solide rekverk utanfor kanskje. :flag_bp:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Kunne absolutt tenkt meg en trebåt på 30 fot +/-.

Krysset / snekke skrog

 

Kraftig solid motor - som gir trygg rolig gange på ca 7 -8 knop

 

Soveplass til 4 - romslig uteplass - selvlensende.

 

Lukket styrehus / dvs ikke kalesjeløsning over styreposisjon

 

ikke eldre enn 15 år .og ikke over 200 K.

 

Topp stand - en eier

 

 

Kan da vel ikke vær så umulige krav ?

Link to post
Share on other sites

OM store nok summer hadde dukket opp på kontoen, måtte det blitt en trawler på ca 36 fot.

Helst helt ny med garanti på rubbel og bit. En passe stor motor for lave driftsutgifter samt en behagelig marsfart på ca 10-12 knop. 3 gode cabiner, med totalt 6 sengeplasser. Det sikrer en hyggelig helaften med grilling på fly`en med 5 gode venner, helst like utenfor Lyngør, kvelden før trebåtfestivalen i Risør.

Hvorfor, jo fordi sommrene i Norge har blitt lunefulle og forblåste, så da er det godt å kunne invitere hele mannskapet inn i en god lun salong, med store vinduer som sikrer en god utsikt mot kvelds solen.

 

Drømme Drømme!!

 

:sailing:

ALLTID.UANSETT

Link to post
Share on other sites

Astor er i år 38 år og fortsatt ship shape. En flott skute til vårt behov med mye fin patina som gjør at vi stortrives ombord. Vi har fart nok (16 mil), og trives best i trawlerfart. (7-9) Plass i massevis, to slitere i maskinrommet (41-motorer) og det vi trenger av funksjonalitet og sikkerhetsutsyr ombord.

Når jeg en gang blir pensjonist gleder jeg meg til å tilbringe mer tid ombord og stelle med go`båten.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

OM store nok summer hadde dukket opp på kontoen, måtte det blitt en trawler på ca 36 fot.

Helst helt ny med garanti på rubbel og bit. En passe stor motor for lave driftsutgifter samt en behagelig marsfart på ca 10-12 knop. 3 gode cabiner, med totalt 6 sengeplasser.

 

Drømme Drømme!!

 

:sailing:

Jeg har også stor sans for trawlere, men jeg tror dessverre at du må lete lenge for å finne en trawler på "bare" ca 36 fot med 3 lugarer... :worry:

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Det blir forhåpentligvis å oppgradere fra Optimist til Laser :o) Moderskipet holder i massevis, og planlagte oppgraderinger er allerede tatt. Men det er jo alltids litt vedlikehold. Fikk litt blod på tann i båtstereotråden, så vi får se om det blir montert utehøyttalere og litt snadder.

Link to post
Share on other sites

Har vært i seriøs kontakt med Nordhav Europa to ganger. Begge ganger har de sluttet å svare etter et par mailer. Mulig vi har feil type penger :wink:

 

Det nytter ikke med en Hotmail adr, og monopol penger , veit du :giggle:

Da er det ikke mange som svarer.

 

:wflag::giggle:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Hei

Etter flere års grubling så begynner jeg å bli klar for å selge skøyta. :blush::sweat:

Dette har vært en lang prosess, og det føles på en måte som å ta livet av bikkja/miste et familiemedlem.

Tiden strekker imidlertid ikke til. Behov og livssituasjon er også forandret.

Båten er 35 fot, skøyte/ketchrigget motorseiler med krysserhekk og lavt styrhus + nedsenket/åpen cockpit, alt i tipp topp stand. Det er lagt ned enormt med tid, arbeid og penger over mange år. Send meg en PM dersom du/dere skulle være interessert i en fantastisk trebåt.

 

Jeg forventer å bli mobbet når jeg nå vurderer å konvertere til plast pinnebåt med vekt på cruising og bo-comfort (3 lugarer). Makelighetsgrensen går ved rullestorseil, SÅ lat er jeg ikke blitt. (Som gammel regattaseiler føles dette litt feil...)

Hanse 371, Dufour 385 ev Oceanis 393 vurderes. Noen med erfaring fra disse der ute? Andre forslag til verdige kandidater mottas selvsagt også.

 

PS;

Dagens nye "joller" årgang 2012 blir for ekstremt for en gamling som meg, så disse utgår (også pga pris selvsagt).

 

PS2;

Bavaria liker jeg IKKE, så disse utgår.

Redigert av fs (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det nytter ikke med en Hotmail adr, og monopol penger , veit du :giggle:

Sant nok. Men vi møtte dem først på båtmesse i Tyskland, og der fikk de også kortet mitt, og vi sa at vi var klare til å bytte. Jeg skjønner at det ikke var godt nok :yesnod: Vi vurderte bare en 47, det ble nok for smått.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Sant nok. Men vi møtte dem først på båtmesse i Tyskland, og der fikk de også kortet mitt, og vi sa at vi var klare til å bytte. Jeg skjønner at det ikke var godt nok :yesnod: Vi vurderte bare en 47, det ble nok for smått.

Slike ville jeg ikke handla med engang, Da er sikkert ikke service noe bedre.

-------

Mange år siden var jeg med en kompis i Hamburg, han skulle ha seg en ny BMW 635CSI, vi var i T skjorter og dongri, , selgerne kom ikke bort til oss engang,

Da gikk min venn bort til sjefen og sa det til dem, så gikk vi litt lenger ned i gata der var det en annen BMW forhandler, der handlet han.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...