Jump to content

Hvilken båt kunne du tenkt deg i 2012 og hvorfor?


M4gnus

Recommended Posts

Det er ikke bare utenlandske forhandlere som ser ann folket. På båtmessa i Lillestrøm for et snaut år siden opplevde jeg å bli totalt oversett av forhandleren til Princess. Jeg hadde nok fullstendig feil kleskode! Islender og dongeribukse passer seg nok ikke i en Princess... Jeg skjønner bare ikke at selgere kan gjøre slike bommerter, jeg trodde ikke at markedet kokte slik at en potensiell kunde kunne overses på denne måten. Uansett så kommer nok jeg til å fortsette med å gå i dongeri og islender i den Princessen jeg allerede har...

Link to post
Share on other sites

Jeg håper på båtbytte denne sesongen. Er godt fornøyd med båten jeg har, men ønsker stadig noe nytt og spennende. Denne sesongen har vært den beste noen sinne, startet med flott seilinteressert kjærste i påsken og etter mange flotte turer, bl.a. i nordsjøen, skagerak og vestlandet har matrosen ytret et sterkt ønske om å kjøpe ny båt sammen og dra på langtur til høsten :thumbsup: Hun har allerede ordnet permisjon, men jeg er helt avhengig av å få solgt båten jeg har for å få realisert eventyret. Hadde den ute for 1,1 i fjor vinter og hadde noe interesse, nå har den fått en betydelig oppgradering, ny sprayhood, snart ny motor også en prisreduksjon på et par hundre tusen så håper jeg det blir salg ila våren/forsommeren. Isåfall har vi lyst på en katamaran, men mye avhenger av hva jeg får for båten jeg har. Når vi kommer hjem skal vi bo i båten :clap:

Link to post
Share on other sites

Jeg kunne tenke meg en ny båt. Ikke det at jeg ville solgt Viksunden min, men kunne tenkt meg en svær båt som vi kunne bodd i, og dratt rundtomkring.

 

I og med at jeg er bombesikker på at jeg, og jeg alene kommer til å vinne lykketallspotten i vikinglotto i morgen, så har jeg så smått begynt å venne meg til tanken av å sitte på flybridgen på denne, og nyte en iskald pinâ colada.

princess_98.jpg

Hvorfor? Fordi den har vaskerom, og utrolig mange knapper man kan trykke på:-)

 

 

Hvis allt av en eller annen grunn skulle gå rett til helv...te og jeg kun vinner etpar millioner, så har jeg drømt om denne i etpar år:

jacqueline.jpg

Sikkert plass til en vaskemaskin ombord her også:-) Og så har den DP! Kjekt å ha hvis jeg skulle kjøpe meg en liten ROV:-)

Mvh
Simon

Link to post
Share on other sites

Dobbel Propell

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hvis allt av en eller annen grunn skulle gå rett til helv...te og jeg kun vinner etpar millioner, så har jeg drømt om denne i etpar år:

jacqueline.jpg

Sikkert plass til en vaskemaskin ombord her også:-) Og så har den DP! Kjekt å ha hvis jeg skulle kjøpe meg en liten ROV:-)

Gamlebåten til Anders Jahre er ikke dum. Vi er flere som drømmer om en slik...

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Har sett at den gamle balja til Røkke er til salgs, så kanskje......

 

Blir vel til å beholde Storebroen. Er veldig fornøyd med den, særlig etter at vi fikk laget sofa bak i fjor. Fikk endelig orden på uteplassen etter å ha forsøkt et par forskjellige møbleringer. Fått inn baugpropell nå i vinter, så nå skal det meste begynne å komme på plass. Gleder meg til ny sesong.

Link to post
Share on other sites

Her er et vanskelig spørsmål som kan tolkes på flere måter.. Hva man kan tenke seg og hva som er praktisk eller oppnåelig er jo to forskjellige ting. Det er mange båter jeg kunne tenkt meg men det er ikke det samme som at det er praktisk mulig eller at jeg har økonomi til det, eller at det er prioriteringa. Min prioritering akkurat nå er å ha en båt som ikke er for stor for naustet vi har på hytta, og at den tar oss fra A-B ganske raskt, og at vi kan nyte fine sommerdager ute i blandt holmer og skjær. Om noen år kommer jeg nok til å invister i lit dyrere bobåt slik at vi kan dra på lit lengre turer med lit komfort. Jeg har noen kriterier ang. båt og det er bra byggeteknisk kvalitet, motor/motorer med solid driftsikkerhet og enkelt vedlikehold praktiske løsninger kombinert med tradisjonell planløsning.Planende skrog med harmoniske sjø/fartsegenskaper.Og enkel manøvreringsevne. moderne og lettbetjente navigasjonshjelpemidler. Tradisjonell design med et moderne tilsnitt samt fiffige og praktiske detaljer..Jeg er mest interesserte i produsenter med rike trasisjoner og som har et visst kvalitetsstempel på seg. f. eks Nord West, Princess, Fairline, Windy, Sunseeker osv.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...